Isoleret container

Hejsa

Jeg skal igang med at isolere en 20” skibscontainer.
Jeg har bare ikke den store erfaring med lignende projekt og har derfor en del spørgsmål, så beklager på forhånd.

Bunden består af jern og træplader, så hvordan garderer jeg mig mod at fugt fra underlaget går i min træbund?

Må man lave et skellet af imprægneret træ, isolere og beklæde det med osb/krydsfiner plader?

Hvordan med kuldebroer og kondens? Skal der bruges dampspærre?

Jeg tænker at lave ventilation ved hjælp af ventilationsrist/jalousirist, men hvordan beskytter jeg min indvendige isolation bestående af regler, isolering og byggeplader.

På forhånd tak

Mvh Søren Anderson-Schmidt

 




1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På mit tidligere arbejde havde vi en 40 fods container der var isoleret af et professionelt firma.
Bunden var isoleret nedefra, og afsluttet med galvaniserede metalplader mod jord, så mister man ikke så meget loftshøjde,
(det kræver så man får containeren lagt på siden, eller hævet op så man kan arbejde under den.)
Siderne var isoleret med en sandvits konstruktion med 15mm vandfast plade indad, ud mod yder siden af containeren var der en tyndere vandfast plade, og så var der skum mellem de vandfaste plader, loftet var også sandvits men med glasfiberplade.
Der var 100 mm isolering overalt, der har aldrig været problemer med kondens, den stod med ca 12 graders varme om vinteren.
Men nok billigere at købe en kølecontainer, den er jo isoleret.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis