En solcelle/enhed fx et sol Panel på 375 W

 Hej : -)

Kunne i hjælpe lidt : -)

Jeg tror at, vide hvad 1 kW er 1000 w

så hvis men har en pære / lyskilde på 100w og den brænder en time, så har den brugt 1 kWh
hvad så med en  sol Panel på 375 W?

Et sol Panel på 375 W, står i høj og og klar solskin i en time

Så skulle men kunne sætte fx 3 stk. lyskilder på 100w pr. stk. + 1 stk. lyskilde på 75 w i alt 375 w
Hvis men lager strømmen

Måske hvis men dividere  375w med  60 min producere solpanelet   6,25 w pr. min?
Så kunne den trække en LED / lyskilde på 6W?

Hvad så hvis men 16 stk. sol paneler på pr. stk. 375 W det giver 6000 kWh?

Er det så pr. time?  I helt skyfrit og solen lige på

Håber det giver mening

Hilsen Martin G.

Går og roder med lidt af hver : -)
Hej : -) Kunne i hjælpe lidt : -) Jeg tror at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når du stiller det op i excel laver du to koloner. En med W/panet  og en med Antal paneler. En 3. regner det sammen og en 4. deler med 1000, så du får det i kW. Hvis du så vil regne antal kWh laver du en kolonne, hvor du ganger kW med tiden. I den næste angiver du prisen pr. kWh og i den sidste kolonne beregner du den samlede pris. Den måde gør at du kan ændre de forskellige tal og få lavet beregningerne.

fase
Men husk nu at tage med at prisen pr. Kw som du aflevere svinger utroligt meget iflg. Nordpol spot priser som er den pris ALLE solcelle ejere bliver afregnet til så er prisen det næste det næste døgn imellem kl. 12.00 og 15.00 ( der hvor solceller producere meste i dk) der ligger prisen på 24 - 29 øre pr. Kw sommetider er den = 0 andre gange højere 
Jeg har lidt svært ved at forstå hvad dit spørgsmål egentlig er? Men her kan du se har vi har "tjent" i juni måned på et 4,7kw anlæg
Når jeg skriver "tjent " så er det fordi det på ingen måde dækker de faktiske udgifter til anlægget. Der hvor det begynder at løbe rundt er fordi os der fik anlæg på gruppe 6 ikke betaler afgift til staten af det producerede vi selv bruger.
Der er nu sket en aflæsning af jeres elproduktion for perioden 01/06/2022 - 30/06/2022 og derfor kan vi
opgøre, præcist hvad I skal have udbetalt.
Total
Overskudsprod. 01/06/2022 -
30/06/2022

575,848 kWh à 1,4142 kr./kWh 814,36 kr.
Moms (25% af 0,00 kr.) 0,00 kr.
I alt inkl. moms 814,36 kr.
Ud over den nævnte prod så kommer også det vi har brugt direkte, men det er ikke særlig meget.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
S. Fabrin: 
Har du mulighed for, at  lave et  eksempel og sende?

Mfrost:
Det er ikke meget,  tænker om staten med videre, forsøger ”tvinge  at solcelleejere skal investere i batterilager”?

kovas :
Synes da afregningsprisen ser meget godt ud trods alt, hvis Mfrost siger at den kan ligge helt nede på nul

////
Det hele udspringer sig, i blandt andet, jeg bor ude på landet, hvor der er en del marker 😊
Jeg har gået lidt rundt med tanken om, en solcellepark

Min første tanke, var at kunne finde en 50 – 100 borger / matrikler / måler hvor vi kunne være og  især lave et indskud på  8.000,- - 10.000,- pr. husstand her i nærområdet, og låne det resterende beløb og få vores  indskud tilbage i løbet  af 5 – 8 år 

For at for at pleje vores grønne samvittighed lidt, det er ikke alle der har råd til at investere    80.000,- 100.000,- til solceller på taget

Den gik ikke efter en snak, med en af de store solcellepakke mastodonter, de kunne godt se mit  forslag sympatisk, men havde alt for store omkostninger

Fik en ny tanke, jeg prøver at finde en landmand, de skriver at de skal bruge omkring 50-70 hektar jord, før over hoved de har interesse, de kommer med alle de mange penge

Vi kunne lave et indskud igen på 8.000,- / 10.000,- pr. husstand hvis vi kunne få 100 solceller med i pakken som vores og få vores indskud tilbage efter  5-8 år,  og være med på samme kontrakt med vores 100 sole celler hvis pakken er på 25 år med Landmanden

Det kunne også være en form for et hold kæft bolcher, 😊  og så borgerne bliver inddraget,  så hvis solen skulle skinne lidt ind i baghaven   

Hilsen Martin G.

Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis