Plet på pigmenteret egetræsbord

Kære alle

Jeg har et flot hvidpigmenteret egetræsbord som havde en plet. Så har jeg forsøgt at slibe på pletten, og det er det selvfølgelig blevet værre af! Hvad gør jeg? Kan jeg give pletten hvidpigmentering? Med hvad? eller hvad gør jeg...Resten af bordet er super fint og bordet er ret nyt.

Mange hilsner Pia
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en fedtplet og så er varme og trækpapir risikabelt. Du risikerer fedtet trænger længere ned.

Forsøg med talkumpulver som presses med et tørt stykke køkkenrulle mod pletten. Det kan godt være en langsommelig affære, men plejer at være effektivt mod fedtpletter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er tvivlsomt. Du må først og fremmest finde ud af hvad der har forårsaet pletten, og så forsøge at fjerne så meget som muligt inden du forsøger at dække skavanken.

Pigmenteret olie lægger sig som et lag og overgangen vil være meget synligt.

Mit gæt er at bordet oprindeligt kun har fået en kosmetisk behandling. Egetræ kræver en omhyggelig behandling for netop at undgå hvad du har oplevet.

Kan talkum ikke fjerne pletten, er bedste alternativ at rense overfladen i bund med krystalsæbe hvor både plet og eksisterende pigmenteret olie fjernes, og så starte forfra med oliering for at få en ensartet overflade.

Efterfølgende vedligeholdes overfladen med sæbe eller olie.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har lige fundet ud af at det er voks (hvid) Det er vand som har forårsaget pletten. Og jeg har så med sandpapir gnubbet på pletten. Derfor kan jeg lægge noget hvid voks på pletten?
Mange hilsner Pia
Nej det kan du ikke. Hvis pletten ikke er forsvundet når den er tør/slebet eller hvad du ellers finder på så kommer pletten igen.

Jeg har skrevet hvad der hjælper. Er svaret utilfredsstillende må du spørge andre.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis