udvig hul i loft fra Ø65 til 76mm til nye spot.

Hej 

i vores hus har den tidelige ejer installeret nogle G4 20w indbygningsspots i loftet, dem vil vi gerne skiftet med nogle  Gu10 indbygningsspots i sted for.

Nu er problemet bare  at der er lavet et ca. ø65mm hul til de gamle spots og de nye skal bruge et ø76mm hul.

Så hvordan bære jeg mig an med at udvide det gamle ø66 hul til et ø76 hul uden at ridse loftet?

Kan ikke lige se mig ud af hvordan jeg skal gøre, har dog tænk på at lave en plade med et ø76mm hul i som jeg på en eller anden måde kan holde op til det gamle hul for at have noget at styre efter med mit kopbord.

Men mon ikke der er en herinde der har stået i samme situation.

MVH
       Ronnie

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en holder til hulsave/kopbor i fx Harald Nyborg. Køb det bor der passer til dit nye (store) hul og skru på. Derudover køb det lille bor. Det skruer du også på, så du egentlig har en “dobbelthulsav”. Så fungerer det lille som guide/styring, mens det store bor saver hullet større.

Mvh Emil
Det hedder en hulsavsadapter genialt stykke værktøj til at bore hulstørrelser op....og koster 69 kr. Ved harald nyborg
mfrost skrev den 14-07-2022 15:34:32

Det hedder en hulsavsadapter genialt stykke værktøj til at bore hulstørrelser op....og koster 69 kr. Ved harald nyborg

Og her er en guide til hvordan den bruges: 

Hej 

Tænker det må være løsningen :D 

Tak for jeres hurtige svar :D

BR
    Ronnie
Annonce
Der er også den løsning at man skruer et bræt henover hullet og så borer igennem det. Det koster lapning af et par huller bagefter. Men man behøver ikke at købe mere udstyr. 

MEN, jeg ved det godt. Man må ikke gå ned på udstyr ;-)
DetBliverGodt skrev den 16-07-2022 11:32:44

Der er også den løsning at man skruer et bræt henover hullet og så borer igennem det. Det koster lapning af et par huller bagefter. Men man behøver ikke at købe mere udstyr.

MEN, jeg ved det godt. Man må ikke gå ned på udstyr ;-)

På den måde kan man også forskyde hullet hvis det oprindelige ikke sidder helt i center.

Hvis du vil undgå at få centerboret op i ledningerne, så sav hul i brættet først, og tag centerboret ud, saven styre fint når den har hullet i brættet at styre efter.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har hulsaven der passer til det lille hul, kan du montere denne inde i den større hulsav, og bruge den lille som guide. Det er ikke alle typer hulsave man kan lave dette trick med, men nogle kan man, afhængig af monteringsmetoden.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis