Tæppefliser - fordele og ulemper

Halløj,

Jeg skal lægge gulvtæppe i nogle værelser, og overvejer at bruge tæppefliser, da jeg kan se mange fordele ved det - nemt at lægge, nemt at transportere både hjem og tage med videre ved flytning, nemt at skifte en ud ved pletter der ikke kan fjernes, osv.

Men er der mon nogle ulemper jeg ikke har tænkt over?

Vi bruger robotstøvsuger og en gang imellem almindelig støvsuger - er tæppefliser lige til at støvsuge eller går de op i samlingerne over tid?

Hvad er generelt floks erfaringer med tæppefliser i hjemmet? 

På forhånd tak :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan ikke flytte tæppefliser 
Normalt er tæppefliser limet til gulvet, så den med at tage dem med når du flytter holder ikke.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 13-07-2022 17:53:09

Normalt er tæppefliser limet til gulvet, så den med at tage dem med når du flytter holder ikke.

Lagde tæppefliser sidste år. Fik en spand lim af tæppemanden. I rette lagtykkelse er det muligt at få tæppefliserne fri i tilfælde af udskiftning af enkeltfliser eller tage dem helt af og samtidig sidder de da fint fast.

Jeg har ikke tænkt mig at lime dem til gulvet, men at bruge disse eller tilsvarende - https://www.gulvexperten.com/shop/tactiles-til-montering-30451p.html

Om jeg kan tage dem med eller ej når jeg flytter er ikke det vigtigste for mig, blot en fordel jeg umiddelbart kunne se. Er mere interesseret i at høre om folks generelle erfaringer med tæppefliser i hjemmet :)
Jeg har nogle liggende i vores entre, de er tænkt som midlertidig løsning (vist på 5. År efterhånden 🤣) de lå bare svømmende ovenpå undergulvet, med en stump dampspærretape i alle samlingerne (det var lige det jeg havde ved hånden), de har liget fint og klarer både støvsugning ag mennesker og robot..
Jeg har haft en flise af i mu og næ, når en af de små ikke nåede på wc i tide.. så hvis der er risiko for det, kan du skrive det på fordelslisten 🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 14-07-2022 19:45:46

Jeg har nogle liggende i vores entre, de er tænkt som midlertidig løsning (vist på 5. År efterhånden 🤣) de lå bare svømmende ovenpå undergulvet, med en stump dampspærretape i alle samlingerne (det var lige det jeg havde ved hånden), de har liget fint og klarer både støvsugning ag mennesker og robot..
Jeg har haft en flise af i mu og næ, når en af de små ikke nåede på wc i tide.. så hvis der er risiko for det, kan du skrive det på fordelslisten 🙂

Det med "midlertidige" løsninger tror jeg vi alle kender   

Tak for at dele dine erfaringer   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis