MitID..

Suk.. Det er godt nok til at få grå hår af - så virker det, og så virker det ikke.. oplever I det samme ? 

https://dk.trustpilot.com/review/mitid.dk er heller ikke særlig opløftende læsning.
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det virker slet ikke endnu. Har oplevet flere gange at skulle logge ind på min bank, som siger at nu skal man bruge mit ID, jeg siger ok, og er oprettet, og vinduet fejler i at indlæse mit id siden, hvorefter man bliver dirigeret til det gamle NemID igen, som så virker 2.gang man forsøger.

Elektronikteknikeren
Jeg har brugt MitId siden oktober sidste år, og det har virket fint. Dog har jeg et par gange inden for den sidste tid (en måned) måttet lokke på to gange på banken med appen. Om det er banken eller MitId der fejler, har jeg ingen anelse om. MitId har i øvrigt problemer med ansigtsgenkendelse ved scanning af pas. Det skulle man være igang med at rette op på.

fase
Mitid virker fint, har et par enkelte gange måtte logge på 2 gange, da første forsøg ikke gik igennem.
Jeg bruger mest app'en men har også en kodeviser..

Vi prøver igen, i morgen --
Frank Chr. skrev den 13-07-2022 10:12:22

Suk.. Det er godt nok til at få grå hår af - så virker det, og så virker det ikke.. oplever I det samme ? 

https://dk.trustpilot.com/review/mitid.dk er heller ikke særlig opløftende læsning.

 Jeg tror ikke at Trustpilot giver et retfærdigt billede i denne sag. Det er nok mest folk der har problemer med det der går på Trustpilot og skriver en anmeldelse af MitID

Jeg, og alle jeg kender, har ikke problemer med det.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
I mit tilfælde er det nu til at blive frustreret over - for da jeg langt om længe efter flere forgæves forsøg, endelig kom igennem til mitid support, var svaret.. At de skam godt var klar over der var udfordringer, og de arbejdede på at finde en løsning, men de kunne ikke svare på hvorfor jeg gang på gang fik den meddelelse.  
Jeg har også skrevet til support - her var svaret at jeg skulle tage et screenshot, hver gang meddelelsen poppede op, og sende det til support - hmm.. det giver ikke mening i min optik og sende det samme billede hver gang..   ..jeg ved efterhånden ikke om jeg skal græde eller le.. 
Det har fungeret, men er total umuligt at flytte over på en ny telefon....

MVH Njord
Jeg har haft nogenlunde samme problem som Frank. Det viste sig der var micro afbrydelser på fiberforbindelse. Jeg fik min netudbyder (Telenord) til at overvåge forbindelsen.

De kunne konstaterer der var omkring 20 micro afbrydelser over et døgn. Da jeg forelagde TDC problemet, sendte de en tekniker ud for at rense forbindelsen i gadeskabet.

Siden har både Nem-ID og Mit-ID kørt problemfrit.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
njord skrev den 13-07-2022 18:48:26

Det har fungeret, men er total umuligt at flytte over på en ny telefon....

Det kan og skal ikke flyttes over på en ny telefon. Du skal aktivere appen på den ny telefon. derfor er det en god ide at have appen på både telefonen og en tablet eller have en kodeviser, så den kan bruges ved aktiveringen på den nye telefon. 


fase
Rantzau skrev den 13-07-2022 22:00:05

Jeg har haft nogenlunde samme problem som Frank. Det viste sig der var micro afbrydelser på fiberforbindelse. Jeg fik min netudbyder (Telenord) til at overvåge forbindelsen.

De kunne konstaterer der var omkring 20 micro afbrydelser over et døgn. Da jeg forelagde TDC problemet, sendte de en tekniker ud for at rense forbindelsen i gadeskabet.

Siden har både Nem-ID og Mit-ID kørt problemfrit.

 Jeg har trådløst net-forbindelse (4G) mon det samme fænomen også kan opstå der? Et par gange om ugen skal routeren genstartes for at have optimal forbindelse. 

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis