Kommentarer til projekt: Art Nouveau havelåge.

Her samles kommentarer til projektet: Art Nouveau havelåge.

Kommentarer vises både her og på projektet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er dælme flot, hvad er der brugt af træsort og maling?

Elektronikteknikeren
Der er brugt planskåret fyr hvor marvsiden skiftevis vender modsat. Det bevirker at træet ikke udvider sig i bredden, men bugter sig en smule som årstiderne skifter.

For at træet ikke bugter sig for meget, er dyvlerne placeret som stabiliserende støtte for nabo blomsterne.

Hele molevitten har fået GORI farveløs grunder inden maling med GORI heldækkende træbeskyttelse.

Første lag GORI træbeskyttelse gør det lettere at slibe grater og ujævnheder - det er på dette stadie jeg er nu - efterfølgende lag danner nærmest en gummihud der er besværlig at slibe, men er meget elastisk når træet skiftevis skrumper og udvider sig.

Kringelkrogene er malet med en piberenser.

Dyvlerne er af bøg, hvor åreretningen står på tværs af fyrre træets åreretning for at forhindre blomsterne sprækker når fugtigheden er højest. 

P.S. Det er vigtigt at sådan et bæst konstrueres udendørs under et halvtag for af holde fugtigheden så tæt på de betingelser den senere skal leve under. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Klap dig selv på ryggen, skulderen eller hvor man nu klapper   
Flot arbejde.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Flot arbejde     

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
PinkHenrik: Det er kun madammerne man klapper i bagdelen.   

Bortset fra det, så skrider arbejdet frem. Lige nu er jeg på dette stadie:


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
@Rantzau - man må DESVÆRRE IKKE klappe damer i bagdelen længere - det savner jeg fra arbejdet i metalindustrien, i de "gode gamle dage".. og den sorte humor ikke mindst..  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Maskinarbejderdamen skrev den 22-07-2022 10:00:18

@Rantzau - man må DESVÆRRE IKKE klappe damer i bagdelen længere - det savner jeg fra arbejdet i metalindustrien, i de "gode gamle dage".. og den sorte humor ikke mindst..  

Det må man da, man skal blot bede om samtykke forinden, men det tager selvfølgelig lidt af spontaniteten.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 22-07-2022 10:14:08

Maskinarbejderdamen skrev den 22-07-2022 10:00:18

@Rantzau - man må DESVÆRRE IKKE klappe damer i bagdelen længere - det savner jeg fra arbejdet i metalindustrien, i de "gode gamle dage".. og den sorte humor ikke mindst..  

Det må man da, man skal blot bede om samtykke forinden, men det tager selvfølgelig lidt af spontaniteten.

 Tja, men så ryger hyggen jo..👀
- og jeg går ikke rundt med notater, der lige skal skrives under.. (heldigvis har jeg kunder, der ved jeg bliver krænket, hvis jeg ikke får et knus 😍)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
" Heldigvis har jeg kunder, der ved jeg bliver krænket, hvis jeg ikke får et knus 😍"

Hvor der det skønt der stadig findes fruentimmere med humor.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Super flot og tålmodigt arbejde. Er du ikke bange for at der kommer vand ind i hullerne med dybler hvor det så ikke så nemt kan komme ud igen og dermed forårsage råd?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også