Finde kloakbrønd på grund

Hej med jer! 

Håber nogle af jer kan hjælpe med at tyde hvor min kloakbrønd/rensebrønd befinder sig på grunden. Da brønddækslet ikke er til at finde. Jeg kan kun finde sandfangsbrøndene (3 stk) og regnvandsrende (2 stk), som passer med de steder der er angivet en lille cirkel på tegningerne, som findes inde på filarkiv (Aarhus Kommune) - Overtog huset for 1,5 år siden, der har ikke været problemer med kloak, men skal finde ud af hvor brønden er uanset hvad, så den kan vedligeholdes og man ved hvor den er, når der engang skulle ske noget. Garage er tilbygget i 2010, der hvor der på tegningen er noteret "evt. senere carport"

På byggetegningen hvor den "store" cirkel er, ville det vel give mening at brønden måske er? Da det også lige er ude foran badeværelset, dog er der lavet en regnvandsrende lige der også, som lige kan anes på det ene skrå-foto. Mon det blot er den, der er indikeret? Eller kunne brønden være placeret under vores bed? 

Håber det giver mening, da jeg er ret blank på byggetegninger :) og sig til hvis der mangler noget info jeg har glemt. 

På forhånd tusind tak!

Ps. Aarhus Kommune var ikke til megen hjælp, de stillede videre til et telefonnummer som ikke fandtes, og henviste blot til filarkivet.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja umiddelbart vil jeg også sige den ligger ude i bedet, der hvor der står en busk..
Hejsa, 
Tak for svar, jeg må lige ud og stikke lidt i jorden - eller fjerne et par sten fra indkørsel jf. tegningerne. 

Hvis det ikke lykkes at lokalisere, er sidste mulighed så at kontakte en kloakmester/entrepenør ?  
Mon ikke en metal detektor kunne finde et skjul metaldæksel.

 

Det kunne også være jo, såfremt dækslet er af metal. Ved ikke om man i 1979 også lavede dem af beton, ligesom dækslerne til sandfangsbrøndene.
Annonce
Det burde da være pænt nemt at finde ud af hvor det er.

Det ligger i lige linje af tagryggen på vinklen/tilbygningen.

Hvis der ikke er mål på tegningen må du finde tommestokken frem.

Mål din huslængde i virkelighed udenfor
Mål din huslængde på tegningen.
Du kan nu lave en formel der fortæller størrelsesforholdet.
Mål længden fra muren til brønden på tegningen, og indsæt størrelsesforholdet
Nu ved du hvor langt den ligger fra muren. Linjen har du fra tagryggen.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
mange betondæksler er der jern i , så det er en mulighed
ellers er det bare i gang med en prikker , den kan nemt ligge en halv meter nede
Mit bud er under fliserne, lige foran busken   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for jeres svar, jeg vil prøve en af de næste dage at se om jeg kan lokalisere den, enten under fliserne foran busken (som dog er lige ved siden af regnvandsrenden, men har måske ingen betydning) eller, I busken   (i lige linje fra tagryggen)
Til info lykkedes det at finde den under stenene lige foran badeværelset      Godt den ikke var gemt helt nede i bedet så der skulle graves en masse. Tak for hjælpen allesammen! 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis