Tilslutning af bordopvaskemaskine

Hej lds.

Jeg har erhvervet mig en point PTDW1 ( Det maksimalt tilladte tryk på indløbsvandet er 1 MPa.
Det minimale tilladte tryk på indløbsvandet er 0,04
MPa.) og påtænker at tilslutte den til køkken armaturet Børma A2 Lux via et Dobbelt vandkobling.

Er der nogle der ud fra vedhæftede billeder af spec på armaturet kan gennemskue og det kan lad sig gøre, her tænker jeg på vandtrykket..


Bh Lars 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har intet med armaturet at gøre, men vandtrykket fra din installation.

Det krævede tryk er inden for hvad alle husholdninger i dk har, så du tilslutter blot.

1Mpa er 10bar, normalt er vandforsyningen kun en 3-4 stykker, men det er område afhængigt, dog ikke 10bar.

Elektronikteknikeren
Hvis vandhanen kan give en ordentlig stråle, skal du ikke bekymre dig om vandtrykket med hensyn til opvaskemaskinen.

Du skal bekymrer dig om vandhanen kan holde tæt, når du tilslutter opvaskemaskinen. Vandhaner er normalt ikke lavet at have vandtryk i tuden, det kommer der når du åbner for vandet og opvaskemaskinen lukker fordi den har vand nok. Der kan evt løbe vand ud af vandhanen i samlinger. Bordopvaskemaskiner er årsag til mange vandskader pga uegnede vandhaner.

Du bør sikre dig at vandhanen er egnet til bordopvaskemaskine. Det bedste er at få et armatur med ekstra tilslutning til bordopvaskemaskine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis