udskiftning af dørhåndtag i inderdøre

Hej. I forbindelse med at jeg har malet nogle inderdøre i mit hus, vil jeg gerne udskifte dørgrebene til nogle nye. Problemet opstår nu idet dørene der er fra ca.1979 kun har et lille hul hvor kun palen kan gå igennem. De nye dørgreb har disse skjulte forskruninger, der kræver et meget større hul. Kan jeg bare bore nogle huller i låsekassen uden af at beskadige låsen eller er jeg nødt til at få nye "moderne" låsekasser i.

mvh.
RB
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke tage et billede af låsekasse og håndtag, for normalt skal der ikke bores huller i låsekassen.

fase
Hej. 
hermed lidt billeder til at belyse problemet.

mvh.
RB
Er du sikker på at håndtaget ikke er beregnet til en udvendig dør med Rukolås og ikke til en indvendig dør.

fase
Det er købt som et indvendigt dørgreb.

mvh.
RB
I min nye (indvendige) dør er det også sådan et skruesystem med gennemgående skruer

Da jeg købte nye greb til alle mine indvendige døre blev de leveret med både små skruer og med gennemgående skruer som det du viser.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke begynde at bore i låsekassen men se om jeg kunne montere med små skruer, jeg selv købte.

Alternativt så køb greb der leveres med små skruer 
Annonce
Pil låsekassen ud og tag et billede så vi kan se om der er huller til gennemgående skruer. Det er der ofte, også på ældre låsekasser.
Hej alle der har kommenteret dette indlæg. Jeg gjorde som Rantzau foreslog og hev låsekassen ud og der var boret huller til skruer, så nu er håndtaget monteret.
Tak for hjælpen.

mvh.
RB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også