Bremse til yderdør/terrasse

Hej,

Vi har fået en ny rationel terrassedør, som dog fungere mere som en yderdør, da vi har fået vrider og lås på og udvendig håndtag. Det har dog den ulempe, at der ikke er nogen bremse på. Hvis man ikke ønsker gliphager eller stormkroge, er der så nogen der kender til en skjult løsning, som måske kan sidde i noten øverst på døren? Se billederne af, hvordan det ser ud.

Mvh
Rasmus 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har spurgt rationel og de siger man ikke kan få en original bremse da det er en yderdør og ikke en terrassedør. Det må have noget at gøre med, at der er cylinder og udvendig håndtag. De skriver dog også at der findes nogle uoriginale bremser uden at komme ind på hvilke. Er der nogen der kender til det?
Bemærk at hvis der er bremse på, kan døren kun åbne 90gr. I hvert fald er det sådan på KPK døre. Om det er tilfælde med andre mærker ved jeg ikke. Men det kan godt være træls hvis man forventer den kan åbne helt op.
Der er ikke andre der har en ide til dette?
Enten er det yderdør eller terrassedør? På billedet er det med fuld rude i fyldningen - det har jeg aldrig set i en yderdør.
Kan det tænkes at de har ment at det ikke er muligt med det monterede låseblik at få dørhåndtaget til at fiksere en eftermonteret bremse? Du må undersøge det ved nogen andre eg jysk beslag. Alternativt er du tilbage ved løsning 1 med at montere en dørkrog.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis