Korrekt montering af waterblock

Kære forum

Jf. vedhæftede billeder har jeg under køkkenvasken indsat en fordeler for at trække vand til både opvaskemaskinen (til venstre) og en BWT-filterpatron (til højre). Jeg er dog blevet opmærksom på, at waterblocks åbenbart SKAL monteres lodret. Kan jeg løse udfordringen ved blot at sætte den "løse" waterblock (til højre) på vandudtaget før/ovenfor fordeleren?

NB: jeg er klar over, at der i omtalte waterblock anbefales setting 4 for opvaskemaskine og måske lidt lavere for BWT-filteret. Men hvis jeg f.eks. sætter den på 4 og undlader at tappe vand på filteret mens opvaskemaskinen kører...(?)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil foreslå at montere en 3/4” 45o bøjning (med muffe og nippel) lige over din Waterblock. Så kan den komme til at sidde lodret. 

Søren O
Dog er din løsning simpel og formentlig også den helt korrekte - hvilket vel netop var hvad jeg efterlyste :)

Kan du/andre linke (hvis man må?) til sådan en dims - dem jeg finder er enten 90 grader og/eller ikke egnede til drikkevand :/
Hvad er der galt med 90 gr.?
Hvis du drejer hanen med forgrening 45 gr sidder den ene lock lodret, og den anden vandret. Den der sidder vandret skal så have et stk. 90 gr for at sidde lodret. Ikke?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Haha - jeg er jo 110 % novice hvad angår aggregaterne under køkkenvasken!
Anede ikke at selve hanen blot kunne drejes - men jo, så vil jeg jo kunne nøjes med ét ekstra led - blot vinklet 90 gr :)
Tak for råd - jeg kan løse det herfra - enten m. 1 x 90 el. 2 x 45 - og har tilmed fundet begge.
Annonce
Vær opmærksom på at der måske skal et lille forlængerrør (husker ikke korrekt titel) mellem gren og 90 gr for at skabe plads til de to locks ved siden af hinanden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tilslutningen til venstre (med rød omløber) ligner en magnetventil, og den må sidde i vilkårlig retning (også gerne vandret), så du behøver ingen 90o vinkel.
Jeg synes nu at en ventil drejet 45o ser sjusket ud.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis