icopal fastlock eller trapezplader

Vi skal bygge en overdækning til terrassen.
Har kigget på icopal fastlock plader, men kan det passe de er 4xdyrere end en løsning med trapezplader? Eller er det mig som sover i timen. Begge materialer er polycarbonat.
Jeg kan få trapezplader sunlux 2000pc til Ca 1500 til hele taget, og har regnet mig frem til Ca 6200 for fastlock.
Jeg kan bare godt lide designet af fastlockpladerne og at de er 100% vandtætte. ​
Er trapeztage vandtætte med bundskruer?

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fastlock er meget stærke tagplader, men ja de koster..
Har du overvejet termotag, jeg lagde nyt tag på min udestue sidste år, med 16 termoplader, før var der Fastlock men det gav en del kondensdryp.
Så kan man også undgå lægter og få et renere look.
Det kom til at se sådan her ud...

Vi prøver igen, i morgen --
Er prisen ligesom fastlock?

Jeg kan godt lide det rene look de plader giver, var de svære at montere? Og hvad brugte du af tilbehør?

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Jeg Brugte 16 mm plader fra Rias købt i den lokale tømmerhandel
Taget er 21m2 det kostede 10318 kr (sidste år i Maj) Jeg valgte aluminiums skinner til samlingerne oppe på taget, der var også en mulighed i plast som var lidt billigere.
Så var der også tætning ind mod mur, som du måske ikke behøver?
Selve de 21 m2 plader kostede 5587,50 kr så tilbehøret koster en del...
Du kan læse mere om taget her LINK der er også en beregner så man kan se hvad der kræves af tilbehør, så er det nemt at få bestilt det rigtige...

Fastlock plader er meget holdbare. Vi har nogle der er ca. 35 år gamle og stadig intakte. De revner ikke som trapezplader.

Søren O
Søren O skrev den 09-07-2022 12:32:33

Fastlock plader er meget holdbare. Vi har nogle der er ca. 35 år gamle og stadig intakte. De revner ikke som trapezplader.

Ja de Fastlock jeg pillede af var omkring 40 år gamle, og stadig hele uden skader, men de var ved at være noget sprøde i det, og en del brækkede der stumper af da de blev taget ned, men var de blevet liggende var det da nok ikke urealistisk at de kunne have holdt i 10 år mere..

Men nu er der også forskel på kvalitet af trapetsplader, jeg udskiftede nogle trapetz der var over 30 år gamle, for et par år siden, de fejlede ikke noget, men skulle have hældningen den anden vej, men de var også noget sprøde.

Annonce
hej ........... med hensyn til trapez plader må du ALDRIG skrue i bunden da det ALTID bliver utæt , også selv om fabrikken skriver at de skal skrues i bunden ........ lav nogle klodser, mange , som passer op toppen , bor et lidt større hul end skruens tykkelse , og skru så pladerne fast , det er den tætte løsning , men også den mest arbejdskrævende ........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
De trapetz jeg havde i godt 30 år var skruet i toppen af bølgerne, det brugte man dengang, og uden mellemlægsklodser, det har aldrig givet problemer, og aldrig været utæt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også