Hjælp - symaskine laver løkker på bagsiden

Hej!
Jeg har virkelig brug for hjælp med min symaskine. Den er nemlig begyndt at lave løkker på bagsiden når jeg syr. Jeg føler jeg har prøvet alt og været hele internettet rundt, så nu prøver jeg lykken her. Det er en meget billig AEG symaskine. Jeg har prøvet at
- rense nede hvor undertråden sidder
- tråde overtråden om mange gange
- justere på trådspændinden
Men intet virker.. Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan prøve for at løse problemet?
Mvh Natasja
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på fora   
Det er trådspændingen på overtråden der er for løs. (eller tråden er sat forkert i)
Prøv at drej denne knap op til det højeste tal, hjælper det ikke sidder tråden nok ikke rigtig.


Vi prøver igen, i morgen --
Har du tjekket spændingen på undertråden? Det er lynhurtigt klaret!

Undertråden kan man kontrollere på følgende måde: Skytten tages ud af maskinen, med en spole i med sytråd på. Spolen løftes i sytråden, evt. giver man den et lille ryk opad. Dette skal medføre, at der løber 3 - 5 cm. sytråd ud. Hvis der løber mere sytråd ud, strammes den lille skrue,  som trykker på en lille metalplade, som “klemmer” på sytråden. Hvis der løber mindre sytråd ud, løsner man skruen tilsvarende. (Det var problemet i mit tilfælde, at undertråden var alt for løs!).

Træd ikke på mine ledninger :o)
je_ns skrev den 08-07-2022 11:20:24

Hej og velkommen på fora   
Det er trådspændingen på overtråden der er for løs. (eller tråden er sat forkert i)
Prøv at drej denne knap op til det højeste tal, hjælper det ikke sidder tråden nok ikke rigtig.

 Hej, og tak for svar! Jeg har prøvet at sy på alle trådspændingerne men får det samme resultat. Tråden skulle gerne sidde rigtigt men kan dog godt blive lidt i tvivl om den kommer mellem de to plader ved trådspændingen. Men det er meget svært at se derind.

jhb skrev den 08-07-2022 12:21:22

Er du sikker på at tråden er inde i hakket i den arm der går op og ned, når maskinen kører?
Det ser nemlig ud til at tråden ikke bliver trukket tilbage, efter den har været rundt om "skytten".

Mvh - JHB

 Hej, og tak for svar! Ja tråden er inde i den arm

Annonce
bobenontot skrev den 08-07-2022 12:54:42

Har du tjekket spændingen på undertråden? Det er lynhurtigt klaret!

Undertråden kan man kontrollere på følgende måde: Skytten tages ud af maskinen, med en spole i med sytråd på. Spolen løftes i sytråden, evt. giver man den et lille ryk opad. Dette skal medføre, at der løber 3 - 5 cm. sytråd ud. Hvis der løber mere sytråd ud, strammes den lille skrue,  som trykker på en lille metalplade, som “klemmer” på sytråden. Hvis der løber mindre sytråd ud, løsner man skruen tilsvarende. (Det var problemet i mit tilfælde, at undertråden var alt for løs!).

 Hej og tak for svar! Jeg har lige prøvet, og undertråden skulle meget gerne side som den skal

Spolen til undertråden skal også vende rigtig, når ligger spolen i og kikker ned på den, skal den dreje med uret når du trækker i tråden.
Vedrørende overtråden, så prøv at løsne trådspændingen helt, inden du kommer tråden på, og stram den så op, når tråden er på plads.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej, jeg har fået den til at virke igen! Jeg har købt maskinen brugt og opdagede at der sad noget gammelt tråd fast inde i maskinen det hvor trådspændingen sidder. Det hjalp at jeg fjernede det og og løsnede trådspændingen mens jeg trådede maskinen, og derefter strammede den igen. Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis