Hvilken fuge mellem Fermacell og væg, hus fra 1963

Hej alle.

Jeg er i gang med at opsætte lofter af retkantede Fermacell, og der er en afstand på 5 mm fra pladen til væggen (pudset og spartlet gasbetonvæg). Dette hul skal fuges... men med hvad?

Er der nogen der ved, hvilken fugemasse er bedst, hvis jeg gerne vil have at det holder, men også virker lydisolerende (jeg har metaltag og synes det larmer en del, når det regner)?

Jeg er splittet mellem at bruge acrylfuge eller MS-polymerfuge (Dana Lim Acrylfugemasse 557 eller Sealflex Hybrid 522).

Jeg er i tvivl om, hvad der virker bedst i et gammelt hus fra 1963. Jeg er bange for, at acrylfugen revner på længere sigt, men jeg er også bange for, at Sealflex Hybrid 522 ikke lydisolerer godt nok. Er det hips om hap, eller hvad synes I er bedst i min situation? Det skal siges, at huset har sat sig, så der har ikke været nye sætningsrevner i længere tid.

Jeg har forgæves søgt på dette forum og på Google, men blev ikke klogere, fordi jeg ikke rigtigt kan forstå forskellen mellem de to. Bortset fra, at acrylfugen svinder meget.

Jeg melder naturligvis tilbage, når jeg har udført løsningen og om den revner efter noget tid   


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ms polymer er rigtig fin til formålet.

Akryl kan også sagtens gøre det, men er du typen der gerne vil opgradere og købe lidt sikkerhed for et godt resultat, er ms polymer rigtig fin.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 07-07-2022 23:22:34

Ms polymer er rigtig fin til formålet.

Akryl kan også sagtens gøre det, men er du typen der gerne vil opgradere og købe lidt sikkerhed for et godt resultat, er ms polymer rigtig fin.

Er der noget i vejen for, at jeg først fuger med MS polymerfuge, og efter glasfilten er sat på loftet, afslutter ovenpå med acrylfuge, for at gøre kanten pæn? Eller er der risiko for, at acrylfugen revner, selv hvis den kommer ovenpå den anden?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du filter færdig, skærer filten fri fra væggen, og fuger det hele i en arbejdsgang med ms fugen, og trækker af med ønsket glitteprofil. Herefter males færdigt.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også