Ikke plads til affaldssystem pga vandrør

Hej

Jeg vil gerne implementere affaldssystem med skinne i skabet under min vask.
Røret er 30 cm, hvor det er lavest, fra skabets bund. Som det ser ud nu kan jeg ikke få noget ind pga. røret står for lavt.
Jeg er helt grøn på området, så kan nogen udpensle, hvad man skal bruge og hvordan man gør?

På forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael.

Jeg har stået i selv samme situation som dig, men jeg opgav at finde en affalds løsning der kunne passe under håndvasken, som også kunne trækkes ud som før hen.
Jeg valgte at rykket skidtet ud, og investeret i 2 skraldespande fra Ikea:

https://www.ikea.com/dk/da/p/hallbar-spand-med-lag-lysegra-80398058/

Det fungere, da der er hank på, og jeg faktisk kan tage den helt op til håndvasken, i stedet for at skulle stå og fedte rundt med det under.

- Skulle jeg have et system der passede, ville det blive over 1000 kr pga. special mål, og de penge kunne jeg godt bruge på noget andet. Det tænker jeg også du kan?...og om ikke andet så som en midlertidig løsning, så der tid og ro til at finde den rigig løsning.   
Der findes et system med udtræk, som passer ind under vasken. Ved at skifte tilkoblingen under vasken ud med den laveste fundet i jemogfix samt flytte tilkoblingen til opvasker til efter vandlåsen, er der skabet plads til affaldssystemet med udtræk

fase
Der findes sæt som går vandret lige under vasken så vandlås kan placeres helt bagerst i rummet. Måske kan vandlås placeres helt bagerst i venstre hjørne. Det prøver man sig frem med når man har sættet. Både det øverste vandrette rør og det nederste som passer i  røret der går ned, kan afkortes. Efter at det er savet over skal du slibe eller skrabe grater og skarp kant væk. 
Tryk her for link til sættet LINK det kan sikkert findes i enhver byggemarked 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis