Lave gangsti langs hæk på skræning

Hejsa..
For enden af grunden har jeg en stejl skråning, som gør det næste umuligt at klippe hækken..
Har snakket med den bonde der "ejer" skråningen, og han siger jeg bare kan lave en gangsti at gå på.
Jeg har tegnet lidt i paint, så det gir et bedre overblik over opgaven,,

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave den, men tænker jeg skal støde stolpesko ned, og på en eller anden måde kunne få tingene i vatter..

Det jeg selv tænker er at støde stolpesko ned som på tegningen, også hævde en "laveste" stolpesko, med evt en 4"x4" så stien kan komme i vatter..

Håber tegningen gir indblik, hvad jeg prøver forklare..
Håber på jeres gode input :):):):)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en mark der ligger for enden af skåningen, skal du lige tænke på at der skal kunne pløjes og køres med ret så store maskiner...
Rammer ploven bare en af de stolper, så er din gangsti blevet forvandlet til skrot. Tænk også på at ploven måske skal vende, så det kræver lidt plads ud over hvad der på marken.

Var det ikke bedre at rette jorden af helt oppe ved hækken (eventuelt klippe den smallere)? Du skal kun bruge en halv meter at stå på, når hækken skal klippes.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har den omvendte udfordring ind mod en af mine naboer. Her har jeg en meter høj skråning ned mod fælleshækken - løsningen blev en konstrueret "flytbar 3-kant gangbro" til formålet som jeg kan stå på, når hækken skal klippes. Tænker løsningen også må kunne anvendes hos dig, ved at "vende" sådan en gangbro om.   ..måske suppleret med et trin eller to. 
Hvad med en uklippet hæk. Umiddelbart lyder det til at der er plads nok. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er lidt meget at gøre ud af det med stolpesko. Så jeg ville nok også lave en løs gangbro som kan flyttes. Men det kommer jo an på hvor langt der er ned til marken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Billede af min 3-kant "gangbro" (så går det som en leg).   
Frank: Du må ikke konstruerer det indlysende. Det er for simpelt, og mangler både arkitekttegninger med udførlig beredskabsplan samt miljøvurdering der overholder embedsværkets cirkulærer, forordninger og bekendtgørelser.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@ Rantzau - Tror du det vil være en godt ide med gelænder og faldsikring til begge sider.. just in case, to protect against something bad that could happen..   
God ide Frank. Husk også sikkerhedssko og hjelm.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Frank Chr. skrev den 15-07-2022 16:37:16

@ Rantzau - Tror du det vil være en godt ide med gelænder og faldsikring til begge sider.. just in case, to protect against something bad that could happen..   

Hvad med forholdsregler ved brand?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis