Lave gangsti langs hæk på skræning

Hejsa..
For enden af grunden har jeg en stejl skråning, som gør det næste umuligt at klippe hækken..
Har snakket med den bonde der "ejer" skråningen, og han siger jeg bare kan lave en gangsti at gå på.
Jeg har tegnet lidt i paint, så det gir et bedre overblik over opgaven,,

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave den, men tænker jeg skal støde stolpesko ned, og på en eller anden måde kunne få tingene i vatter..

Det jeg selv tænker er at støde stolpesko ned som på tegningen, også hævde en "laveste" stolpesko, med evt en 4"x4" så stien kan komme i vatter..

Håber tegningen gir indblik, hvad jeg prøver forklare..
Håber på jeres gode input :):):):)
Hejsa.. For enden af grunden har jeg en stejl... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen skrev den 15-07-2022 19:30:16

Frank Chr. skrev den 15-07-2022 16:37:16

@ Rantzau - Tror du det vil være en godt ide med gelænder og faldsikring til begge sider.. just in case, to protect against something bad that could happen..   

Hvad med forholdsregler ved brand?

 I modsætning til andre, så bruger jeg f.eks. ikke ukrudtsbrænder under hække, når det er så tørt som nu.    ..her en episode fra min hjemegn. https://hsfo.dk/artikel/naboer-reddede-hus-fra-at-g%C3%A5-op-i-flammer-61-%C3%A5rig-er-sigtet-for-uforsigtig-brug-af-ukrudtsbr%C3%A6nder    

Skrænten hos dig går nedad i modsætning til skrænten hos Frank Chr, så gangbroen vil glide ned ad skrænten i stedet for ind i hækken. Mit forslag vil være at banke galvaniserede 1” vandrør i jorden, f.eks. 20 cm. fra hækken. Rørene skal nok være ca. 1 m. lange og stå med f.eks. 2,0 m afstand med topenden ca. 15 cm. over terræn. Så bygger du en bro i stil med Frank Chr.’s, som kan “hænge” i de nedbankede rør. “Broen“ kan evt. blot være et simpelt stativ med en dækplanke fra et stillads.

Søren O
Citat "Skrænten hos dig går nedad i modsætning til skrænten hos Frank Chr, så gangbroen vil glide ned ad skrænten i stedet for ind i hækken" 
Nej det gør gangbroen netop ikke - altså glider af skråningen/skrænten. Forestil dig at fælleshækken (på billedet) var på den anden side af gangbroen oppe på min matrikel, så behøvede jeg blot at vende mig 180 gr. og kan stadigvæk fint klippe hæk, stående på platformen.   Ps. Der er selvfølge lidt højde der skal forceres fra den anden ende af, men det kan vel klares med en ølkasse som trin. 
Jeg har med held brugt en multistige, som den på billedet nedenunder. Jeg rettede det ene "ben" ud til vandret, så den ligner Frank Chr.` hjemmebyggede, og så er der jo 3-4 trin til at kravle op ad i den høje ende. Der følger normat platform plader med, til at stå på.


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis