Seat toledo 2013, nye bremser

Hej :-)
Skal have købt nye skivebremser og bremseklodser til min bil, påtænker bosch fra thansen, så der er en chance for de er gode. Nemt nok og finde via deres nummerplade vælger, men er lidt itvivl om spørgsmålet ang slidvarselkontakt og slidindikator, for skiverne kan købes " ikke forberedt til slidindikator" eller " incl slidvarselkontakt" er ikke helt klar over forskellen på kontakt kontra indikator, eller om der reelt sidder en indikator i mine kalibre.eller om den indikator kan købes løst. Har ingen bekymringer om opgaven, men skal lige have skåret ud i pap hvad jeg bør vælge til min bil.
På forhånd tak for alt input. :-) vh Bo


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må da kunne se hvad der er nu. På nogle biler er der en ledning fra selve bermseklodsen  som giver stel til advarselslampen.   på andre er der en stump fjeder som begynder at hyle når den kommer ved slidt klods i kontakt med skiven.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så ved du jo hvad du skal købe.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvorfor vil du skifte skiverne? Er de blevet skæve, eller er de kommet under min. mål?

Søren O
Skorstensgaard sagde det bar tid sidste år, troede ikke på dem, da man jo har hørt om deres bremse check. Var til fdm bremsekontrol og de mente det snart var tid til de forreste skiver pga kontrast, syntes nu ikke det er på andet end kanten, men hvad ved jeg. Bremser fint og har ingen problemer. Du mener måske ikke det er nødvendigt ?  Er ikke klar over hvor meget synlig bremseklods man skal kunne se før det er tid, så gode råd modtages da, jo ikke grund til at skifte før tid
Annonce
Billede af klods
Ud fra de billeder du har vist så ser de bremser da fine ud. Skal du til syn så kør til syn og få en mangel liste. Det gør jeg altid medmindre der er noget som jeg ved er for dårligt. Prisen på et omsyn er som regel meget billigere end det som mekanikeren synes der skal skiftes for at den "helt sikkert " går igennem syn.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skorstensgaard fik skyld for at gardere sig. Var de det mindste i tvivl, blev delene blot skiftet, så de var sikre på at bilen kunne køre til næste service - måske om 30.000 km.
En bremseklods er først slidt helt ned, når der kun er metal tilbage. Så længe skal man dog ikke køre, for så ødelægges skiven også. Det er vigtigt at calibrene er i orden, så der er ens slid på alle bremseklodser (samme aksel). Træd jævnligt rigtig hårdt på bremsepedalen - gerne ved stilstand. Det modvirker at bremsecalibrene “gror fast”.

Søren O
Ja, mit seat værksted sagde for et par år siden, lav 2 katastrofe opbremsninger om måneden ved 30 - 40 km i timen, ellers så skifter vi dine bremser næste gang :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis