Gulvvarme 22mm pex

Hej

Jeg havde igår besøg af en som installerer varmepumpe, skal have jordvarme til efteråret.

Han anbefalede mig at få lavet 22mm pex til gulvvarme.
Er ikke stødt på denne størrelse slange når jeg har søgt om information om gulvvarme, så vil lige høre jer om det. 

Er det noget nogen kender til?
Er det en god ide? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er også tidligere stødt på betegnelsen 22mm pex rør. I praksis bruger du standard 20mm rør som overalt er standard til gulvvarme.

Vælg rør med iltspærre og brug samme rør diameter til alle gulvvarme kredse. Det letter indreguleringen væsentligt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Eftersom det er montøren af varmepumpen, der har udtalt sig, er der vel tale om rørene fra denne og hen til gulvvarmeshunten og ikke gulvvarmeslangerne. Eller skal han også lave lave gulvvarme?
Hej

Det var slangerne til betonen han talte om.
Ikke fra enheden til shunten.

Han påstod at man kunne sænke fremløbs temperaturen 2-4 grader ved at bruge 22mm pex rør i stedet for de normale 20mm pex rør.
Hvis der skal være bare en lille smule fornuft i montørens udtalelse, skal det være en meget lang slange. Normalt opdeles i flere kredse når slangelængden bliver for stor.


Søren O
Tænker kan det Ikke samme lignes lidt med 16mm og 20mm rør?

Alle siger man ikke skal bruge 16mm, men 20mm.

Jo større jo bedre? 
Kik også lige godstykkelsen, 20mm er 2 mm i godset, nogle af 22 mm er 3mm, så er lysningen jo ens...
Længden på strengene skal også med i overvejelserne..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis