Dur min plan til kældertrappen?

Jeg har en medtaget kældertrappe. Jeg overvejer at vaske den med algerens og male den med Skalcem 100.

Pudsen sidder godt fast.

Jeg har bremset den værste fugtindtrængning, der har skabt algevækst og saltudtræk - der var nogle dårlige fuger i det lille stykke fritstående mur, der udgør værnet mod kældertrppen.

Hvad siger I? Holder min plan?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du sagtens , dog kan skalcem ikke holde på trinende 
Æv!

Måske skal jeg så gøre som Handyman: https://youtu.be/XoKazKjqx14. Han bruger tynde blandinger af hæfte- og reperationsmørtel som han smører på med pensel

Alternativt skal jeg simpelthen male med betonmaling. Men vil det se lidt mærkeligt ud?

Jeg vil nok gerne have samme behandling/overflade på både væg og trin.

Hvad ville I gøre?
brug en Weber Multi 280 hæftemørtel , filset på med skumbrædt , så får du en ensartet overflade der er meget stærk , kan bruges på både væg og trin
men du kan stadig ikke bruge skalcem på trinende , det holder ikke en måned , så der må du finde en anden type maling
Jeg tror bare jeg nøjes med hæftemørtlen så og ingen maling.

Man behøver ikke et lag med reperationsmørtel oven på hæftemørtlen (som Handyman gør i videoen)?
Jeg ville lægge skridsikre klinker beregnet til udendørs brug, de koster ikke alverden. De suger ikke fugt, frostsprænges ikke og æstetisk vil det holde længst (medmindre du ikke får dobbeltlimet dem og der opstår hulrum under hvor fugt kan ophobe sig.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også