Svindel..

Suk.. Energipriserne er stukket helt af - bla, priserne på træpiller.. Det har desværre også givet grobund for svindel og bedrageri - kriminelle plattenslagere spinder guld på (naive) træpille forbrugere, der lokkes med usædvanlige billige træpiller - mod forudbetaling. 
Trods politiets opfordring til at anmelde det (ja det opfordre bla. fb-markedsplads, DBA samt GulogGratis også til) så har jeg indtrykket af de samme personer, gang på gang, blot fortsætter (med nye fiktive identiteter, uden det får konsekvenser - Derfor, er der nogen af jer, som har en fidus til at få skovlen under den slags usle personer, så de ikke bare ender i en syltekrukke hos politiet..   
Suk.. Energipriserne er stukket helt af - bla... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøver lige igen!  ..er der nogen af jer, som har en fidus til at få skovlen under den slags usle personer? 
Det er jo ikke et enestående problem inden for træpiller. Der er snydere på alle mulige fronter og det er sjældent de bliver pågrebet eller på anden måde straffet.
Har dog set f.eks. inden for pædofili eller kærligheds svindlere at TV program er kommet efter nogen. 
Så har vi jo de metoder man bruger inden for narkohandel f.eks. med at klippe fingre af folk osv. 
Men mon ikke man skal holde sig fra den form for selvtægt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Frank Chr

It kriminalitet er desværre meget udbredt. og de bliver kun dygtigere med tiden.
Og at skulle have skovlen under dem er en enorm opgave,
Som almindelig borger skal man være vågen meget vågen, Og passe på sig selv og ens nærmets,
selvfølgelig anmelde kriminalitet til Politiet.
Desværre er det op af bakke...

https://www.youtube.com/watch?v=xsLJZyih3Ac
https://www.youtube.com/watch?v=iD-D78Rhqnw

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Det handler et sted også om at holde sit indre, naive barn i kort snor. Ser man en annonce og tænker “hold da op det er billigt” eller “hvilken planet bor han på siden han ikke ved hvad der er sket med priserne?” Skal man nok bare gå videre.
@ Erik, Jeg er ikke tilhænger af fysisk vold, selv om det i nogle tilfælde kunne være befriende at stikke visse personer én på skrinet.   

@ Mads, Tak for videoer.   Desværre har jeg indtrykket af det ikke hjælper stort og anmelde svindel til politiet - her er et andet eksempel på et par der i årevis har svindlet og bedraget folk, uden det får konsekvenser..  https://www.facebook.com/Efterlysning-af-Daniel-Kristensen-Tanja-Krabbe-102916268810887/
Annonce
Det lyder jo som en politiopgave.
De kan komme bagom visse it systemer. Og kan også spore hvor pengene er gået hen (tænker jo ikke de er betalt kontant).
Derudover kan de vha. de nævnte finde ud af omfanget ud over de to du nævner.
Og ja, de har sikkert travlt med en masse andre ting. Bare ærgerligt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der bliver gjort noget ved disse personer fra politiets side af. Jeg er med på at det kan virke som om det ikke er tilfældet udefra, men mange af dem der gør det her får domme. Problemet er at de ligesom andre vanekriminelle fortsætter med det de kender. 

På samme måde findes der folk der gentagende gange kører spritkørsel, sælger stoffer, begår overfald osv. 

"Problemet" ligger i at strafferammen for svindel / økonomisk kriminalitet i det omfang der er tale om her, ikke er specielt høj. Fængselsstraf er en sjældenhed i den her form for sager, fordi det for det meste ender ud i at de forurettede mest af alt bliver ramt på deres retfærdighedsfølelse. Nogle får aldrig pengene igen, men andre får erstattet beløbet. 

Så lige nu ligger problemet rigtig meget i at lovgivningen på området er lempelig nok til at det kan betale sig, eller i hvert fald i et vist omfang.

Bliv politiker og ændre systemet indefra? :D

Ellers er der ikke så meget andet end at advare folk når man ser det. If you see something, say something som de siger i USA. :)

IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis