Isolering af loft!

Jeg skal til at isolere vores loft i kolonihaven. Jeg er helt grøn på det, men har tænkt mig at skifte dampspærren og ligge 300mm rockwool. Ligenu ligger der kun 100mm isolering. Der er virkelig ikke meget plads deroppe og hvis jeg skal hæve gangbroen med 35cm, kan man ikke være deroppe. 
Hvad gør jeg og hvornår burde jeg gøre det og hvor lang tid ville det givetvis tage? Jeg gider ikke ligge og kampsvede i en isoleringsdragt og maske på oppe på loftet på en sommerdag. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nanna Karla DIY.

Jeg vil prøve om jeg kan komme, med brugbart information på dette område.
En dampsære. skal ligge korrekt, ellers er den ofte til støre skade an gavn.
Og i en kolonihavehus. er ikke et sted den skal være.
Ved bygninger der ikke er opvarmet hele året. kan det give problemer,
så dette vil. Fraråde da det kun er et fritidshus, +at det kan være meget vanskeligt at skife,
hvis man ligger en dampspærre i forkæret rækkefølge
Meget kort om dampspærre. uopvarmet bygningen dele. er det ikke et krav om dampspærre.
i ikke beboelse bygningen dele.
 -----------------------------------------
1# hvor lang tid ville tage at isoler#
Det kommer and på så mange ting. Strøelse/hvor/hvem/plads osv, det er meget svært at give et bud på.

2# For at undgå svede #
Især når man skal isoler under tag, Så isoler så tidligt om morgen som muligt. eller meget sent om aften. når temperaturen har langt sig. Start gerne kl 4 og isoler ind til at det bliver forvarm..

Jeg isoler gerne helst uden engangskedeldragt. da jeg synds den ekstra varme,
Og dragt i sig selv gør ens arbejde være,
Tag et koldt bad efter arbejdet er udført. til at skylde isolering fibrene af,

3# Isolering jeg ville bruge Isovære k34 da jeg synds den er behagelig at arbejde og at den ikke lugter.
Og klør minder and K37er. Men anden isolering kan selvfølgelig også bruges. Isovære k34 er min fortrukken isolering mange steder.

Knauf isolering anses for at være den isolering der klør mindst. Men jeg synds den er tals at skære,
Jeg vælger min isolering efter fra opgave til opgave.  

4# Isolering skal ligge pænt, Den skal ligge helt tæt. men den må ikke ligge for stramt.
Isolering skæres i med et lille over mål. alt efter mål

Din isolering kniv skal være skarp så du får et pænt snit, hele tiden
en skarp kniv kan skære i gemmen 100mm isolering i en bævelse.

Jeg ligger gerne en plade/forskalling oven på isolering som ratholdt, trykker isolering lidt sammen inden jeg skære.
Når der er lidt, er det gerne en 2mands opgave. en til at skære en til at ligge isolering ud.
den der skære isolering. Det handler jo om at den der ligger isolering ud, skal bæve sig så lidt som muligt

5# 
Vindstoppen kan laves på mange måder, og med mange forskellige produkter.
vigtigste af alt er at holde, den ratte afstand til den undersiden af taget. Min 50mm.
så du har en ventileret tagrum.                        

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Du kan jo have en  gangbro på bjælkelaget, og så gøre vindstop og isolering færdig ude ved sider først. Når så du gør færdig i midten så enten trækker du gangbro med dig tilbage eller gør færdig fra en ende af og isolerer over gangbro. 
Dampspærre lagt ned oven fra laver mere skade end gavn. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis