Udskiftning af varmelegeme

Hej Håber på hjælp herfra.
Har en Bosch vaskemaskine (WAT284B9SN/01) serie 6.
Den har slået varmelegemet og det skal skiftes. Jeg har kigget på You Tube og der er ikke rigtig nogen med min model. De fleste viser at den er frontmonteret og når jeg kigger på reservedelstegning hos Bosch, virker det som om den er monteret fra bagsiden.
Det er rimelig vigtigt for mig, da kondenstombler står ovenpå (er temmelig tung).
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro at dit varmelegeme sidder bag på, bag en bagplade af plastik. Selve varmelegeme er let at skifte, det besværlige består i at frigøre maskinen fra sine vante omgivelser, og genhuse den igen efter operationen.

Edit: Det kan godt ske at den sidder i fronten, i så fald burde du kunne tjekke først, uden at fjerne maskinen.

Så er det ud med sæbeskuffen, finde skruerne til frontpanelet, og afmontere dette.

Elektronikteknikeren
Min er næsten magen til din, på min sidder det bag på. Det er en enkelt 10 mm. skrue der skal løsnes og så er det gamle ude. Jeg køber mine dele hos netto parts i Haslev (postordre). Husk at give maskinen en kalk fjerner tablet når du kører kogevask. Det er som regel fordi det er pakket ind i kalk det brænder af. Jeg har en siement kondens. Syntes du virkelig den er tung ift. vaskemaskinen, der har en beton klods på ?. Jeg er 53 og 1 kg. bliver tungere med årene, det må jeg erfarer. 

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nu er jeg så blevet de 68 og du har bil ret i at tingene bliver tungere med årene😁.
Mit spørgsmål er også lidt fordi jeg ikke vil fjerne hele fronten med tastatur og det hele hvis den nu er på bagsiden.
Selve legemet har jeg ikke problemet med at skifte. Det er kun om den sidder fra bagsiden eller fra fronten 🤔
Det er ikke tastatur der skal fjernes, men front og dermed gummibælg i indførings hullet.
Men det er sikkert bagpå, og tumbler er ret let at tage ned. Jeg tager dem selv ned   ( er "kun" 73) men har taget mange tumblere ned og op.
Det er en sag der helst skal være 2 til hvis man ikke er vant til det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
På nogen Bosch sidder det i fronten. Se evt. https://www.youtube.com/watch?v=y7raUtxtwvs
Hvorfor ikke lave den viste manøvre?
Og hvis du er heldig sidder det der, og ellers ved du så hvad du skal igang med 😤

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Update: LØST.

Den skal skiftes bagfra. Der sidder ca 12 skruer det skal fjernes for at pladen kan skubbes opaf og løftes bagud. Rem skal fjernes og wupti, der sidder en og kan trækkes ud.
Tak for oplysninger herfra 👍
Var det ikke det jeg sagde. Jeg fulgte nemlig youtube videoen, og fjernede fronten på min først, derfor glemmer jeg aldrig igen at den sidder bagpå.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har i øvrigt tit tanken når jeg går på genbrugspladsen. Hvor mange "nye" maskiner står der her, som bare skal have et nyt varmelegeme til få penge, det er trist. Det har noget med vores lønninger at gøre.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
#peterR. Du har så evig ret og det er egentlig rimelig nemt og faktisk også billigt 👌
Jonne skrev den 06-07-2022 11:33:50

#peterR. Du har så evig ret og det er egentlig rimelig nemt og faktisk også billigt 👌

Det meste er jo nemt, når man ved hvordan⚖️🩻🔬⚙️


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis