Fugtbeskyttelse af mdf plade (møbelhund)

Jeg vil sætte mine gamle parasolfødder af betonklodser på hjul. Har købt nogle møbelhunde til 49 kr. hos Harald N. Mest fordi hjulene er fine og billige. Pladen er savet til så den passer til parasolfoden og hjulene flyttet tilsvarende. Men jeg må nok beskytte pladen mod fugt. Hvad skal jeg male med?
Dækkende træbeskyttelse danner ved flere lag en slags gummihud. Det har jeg brugt til mine gamle alumøbler I haven. Hård gammeldags metallak splintrer ved slag. Det gør træmalingen ikke. Se selv, hvor fine de er efter 5 år. Ikke eet afslag.
læg mærke til den runde parasolfod. Lavet af en tromle fra en mega gammel centrifuge. Den er bare herlig at flytte med, fordi den lagt lidt skrå, kan trilles på ønsket plads. 

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke rigtig noget du kan behandle MDF plader med så de bliver fugtbestandige udendørs.

Pil hjulene af og lim dem til en standard betonflise. No-More-Nail fra jem&fusk binder både på metal og beton.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er også min erfaring, og stiller du noget på fladen, trækkes træbeskyttelsen af i flager når/hvis du på et tidspunkt flytter parasolfoden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også