Blinkende bremselys

Hej.

Jeg har monteret træk og elsæt på min Aveo fra 2013. Alt lys virker som det skal bortset fra at bremselys på både min trailer tester og lygtebom står og blinker svagt konstant. Ikke på bilen, kun det der bliver monteret i stikket. Når der bliver trykket på bremsen lyser det som det skal på testeren og lygtebom. Ikke overraskende så kan jeg måle ca 5-6 volt på polen til bremselys når det ikke er aktiveret. Stelforbindelsen jeg har brugt er det samme som det originale ledningsnet er sat til i bagagerummet. Hvad kan være problemet? Dårlig stelforbindelse?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at pille alle pærerne ud undtagen dem til bremselyset på traileren, og se hvordan den så opføre sig.
Det kunne lyde som om den trækker strøm gennem en af de andre pære.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-07-2022 09:51:08

Prøv at pille alle pærerne ud undtagen dem til bremselyset på traileren, og se hvordan den så opføre sig.
Det kunne lyde som om den trækker strøm gennem en af de andre pære.

 Det ændrer intet. Burde det egentlig heller ikke når jeg kan måle strøm i polen til bremselys 

Hvis stelforbindelsen er dårlig, vil strømmen søge andre veje. Hvis du også har sat den til at blinke,mens du tester, og den så viser de 5-6 V, er det ret sikkert fordi strømmen søger andre veje, end den stelforbindelsen, den var tiltænkt. Den søger så gennem en af de andre pærer. Tjek stelforbindelsen på trailer, i stikket fra trailer til bil, eller det sæt ledninger, der fulgte med trækket. Min erfaring siger, at det sandsynligvis er de to første. Start med det nemmeste, nemlig stikket på traileren, så stelforbindelsen på lyset på traileren. Den sidder sandsynligvis i forbindelse med lygterne. Så tjek stelforbindelsen på bilen, både stikdåsen og der, hvor den er skruet i et punkt på karosseriet.
Jeg havde et tilsvarende problem. Det viste sig, at et af benene på bilens stik var skubbet lidt ind, så der ikke var så god forbindelse. Alt virkede som det skulle, da benet blev trukket ud på plads.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis