Autocamper og afgift

Går lidt og tænker på at købe en autocamper. Ikke noget nyt, men bare en man kan bruge i sommerferien, og ellers nogle weekender i løbet af året. Men det foresvæver mig, at miljøafgiften er helt ude af proportioner, i forhold til at vi nok maks kommer til at køre 7500 km om året? 
Hvis man evt kan ombygge en varevogn, skal man vist også betale ny registreringsafgift? 
Hvis man så køber et veterankøretøj, altså over 35 år, er det så de samme regler?
Går lidt og tænker på at købe en autocamper. Ikke... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Varevogne over 4 tons totalvægt må kun benyttes til “godskørsel” (Privat/erhvervsmæssigt), men IKKE til egentlig persontransport/privatkørsel.

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 16-07-2022 10:14:36

Varevogne over 4 tons totalvægt må kun benyttes til “godskørsel” (Privat/erhvervsmæssigt), men IKKE til egentlig persontransport/privatkørsel.

 Hvis den er på hvide plader, indregistreret som bus, koster den ikke mange kr i ejerafgift, men om man kan få det kringlet ind i en autocamper ved jeg ikke om det er muligt.

Så denne her på fb
LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Det er en bus, kæver bus-kørekort.
Busser har nedsat registreringsafgift, og man må IKKE tage sæder ud - så koster det registreringsafgift som “personbil” (og det er dyrt).
På samme måde som med autocampere, der skal der også være sengemulighed, kogeblus osv (det må man heller IKKE tage ud - skal medbringes under kørslen).


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis