Afgrænsning - robotplæneklipper

Jeg skal til at installere et afgrænsningskabel, og i den forbindelse vil jeg gerne vide om der er behov for at lægge det rundt om et legetårn, trampolin, et træ og havelamper? Se vedhæftede billeder. Og i så fald, hvordan lægger jeg det smartest?

Det er en Gardena Sileno Life

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Installations vejledning viser klart og tydelig hvordan du skal gøre ved blomsterbede. Men du ting du nævner kan klipperen bare køre imod, og vende til en ny retning. 
Det vil under alle omstændigheder betyde at græsset vil gro meget højt ca. 15 cm alle dine forhindringer, da klipperen sidder inde under maskinen. Som jeg lige tæller så vil det give 10 - 11 store totter ved trampolin 8 - 9 ved legestativ o.s.v. Så de steder er ret uegnet til robot klipning. Du kan overveje at lave det som et bed ( med kanttråd omkring)   grave græs væk, lægge dug og sand ind i stedet.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De steder hvor der er chancer for at forhindringer kan løfte skjoldet på robotklipperen ville jeg ligge afgrænsningkablet rundt om, ellers skal du gå og starte robotklipperen hele tiden. Benene på trampolinen er så vidt jeg husker, sat sammen 2 og 2, de vil let kunne komme til at løfte skjoldet også hvis der er et mellemstykket på gyngestativet, resten kan du bare lade den bumpe imod.
Mange tak for svar. Hvor stor afstand vil i lægge til poolen/badebassinet? Der er fliser under det blå underlag og presseningen. Flisekanter skal der jo typisk kun være 10 cm. til. Er det for risikabelt ikke at vælge en større afstand?


Prøv at placere robotklipperen ved flisekanten og derefter skub den frem med hånden, løfter skjoldet sig skal du holde større afstand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis