Erfaringer med langbølge elektroosmose

Hej alle sammen.

Er der folk herinde som har erfaring med nogle af de langbølge elektroosmose anlæg som sælges her i dk? Jeg har selv læst alt på nettet(delte meninger), men også snakket med 3 personer som alle har haft rigtig gode erfaringer med det, bl.a. min far. 
Så denne tråd handler ikke om at man bare skal lave omfangsdræn, jeg er mere interesseret i at høre om folk nogle i dette forum rent faktisk selv har erfaring med det? 

Jeg kan starte med min fars erfaring. Han har en kælder som altid har været meget fugtig. Inden anlægget blev sat op havde væggene en fugtighedsprocent på 60-90 % i bunden(hans egne målinger). Nu efter 4 år er den nede under 30% alle steder og han mener stadig den er faldende. 

Er der andre som har erfaringer som I vil dele, gode som dårlige? 

Mvh Nis
Hej alle sammen. Er der folk herinde som har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bemærker i rapporten fra AI står der:

Der skal gøres opmærksom på, at der ikke tages højde for de indvendige og udvendige påvirkninger af kældervæggene såsom vejrliget og brugeradfærd i kælder etc. i målingerne.

Det betyder f. eks. at der kan være lukkede vinduer og døre i tiden før installationen og efter installationen kan der være installeret en affugter eller et vindue er åbnet.

Altså: Den uvildige rapport er intet værd.
Jeg har haft systemet fra Drymat installeret i et par år. Der var absolut ingen subjektiv eller objektiv (målinger) effekt.
Et enkelt sted fjernede jeg nogle buske, som stod op af soklen. Her steg fugten. Systemet havde således ingen magt over fugten. Heldigvis tog forhandleren systemet tilbage, så han kunne sælge det til et andet godtroende fjols (som mig). Så jeg mistede heldigvis kun nogle få tusinde på det.
I forhold til anmeldelse på Trustpilot, så ville jeg nok lige se lidt på hvor mange andre anmeldelser personerne har lavet. Rigtig mange har kun lavet 2 og ikke anmeldt noget på Trustpilot siden, hvilket er bekymrende for anmeldelsernes seriøsitet.
jenshøj skrev den 01-07-2022 21:11:44

Jeg har haft systemet fra Drymat installeret i et par år. Der var absolut ingen subjektiv eller objektiv (målinger) effekt.
Et enkelt sted fjernede jeg nogle buske, som stod op af soklen. Her steg fugten. Systemet havde således ingen magt over fugten. Heldigvis tog forhandleren systemet tilbage, så han kunne sælge det til et andet godtroende fjols (som mig). Så jeg mistede heldigvis kun nogle få tusinde på det.
I forhold til anmeldelse på Trustpilot, så ville jeg nok lige se lidt på hvor mange andre anmeldelser personerne har lavet. Rigtig mange har kun lavet 2 og ikke anmeldt noget på Trustpilot siden, hvilket er bekymrende for anmeldelsernes seriøsitet.

 Ja anmeldelser er nemlig nemme at lave selv tænker jeg, men forstår ikke hvorfor de så ikke har flere dårlige. Hvilken undskydning gav de dig for at det ikke virkede? 

Sjov med busken. Har en skygget for regn inden du fjernede den? Synes tit jeg høre om at bevoksning op af sokkel kan skabe mere fugt. 
Antallet af anmeldelser er nok proportionalt med antallet af installationer - altså meget lavt. Nu kiggede jeg lige på en enkelt forhandler, og det er da lidt sjovt, at mange af de nye positive anmeldelser er fra folk, som ikke har haft systemet, da firmaet ikke har ment deres løsning ville have nogen effekt.

Ja, buskene ledte vandet 1 meter væk fra sokkel. Tænker det har haft ret stor betydning.

Det skal for god ordens skyld siges, at jeg selv installerede systemet, da jeg ikke ville betale mere end 60.000 for at få et firma til at bruge 1 dag på at rille kabler ind i min væg. Jeg købte derfor kun systemet (ca. 20.000), og installerede det efter forhandlerens anvisninger. Systemet virkede for så vidt, idet jeg kunne måle en pulserende spændingsforskel mellem gulv og væg, når det var tændt, men det havde som sagt ingen effekt på fugten.

I forbindelse med forberedelse til dræn, gravede jeg en meter ned langs min sokkel, for at se hvor meget den skal oprettes, før der kan monteres drænplader. Så tog jeg haveslangen og spulede jorden af soklen. 5 min senere havde jeg blankt vand på gulvet kælderen. Så ingen tvivl om at mit fundament på ingen måde er vandtæt. Måske har det også haft betydning i forhold til hvordan det virkede.
Tak for svar. Fedt at hører erfaring fra en som selv har prøvet det. Om det har virket eller ej, så kan det nok ikke gøre noget ved et fundament hvor vandet ligefrem kan skyldes igennem  Virkede dræn for dig? 
Havde selv overvejet at se om man kunne købe et selv. selve udstyret kan ikke koste meget og målinger og virkning kan jeg jo selv tage og vurderer. 
jeg kender ikke selvfølgelig overhovedet ikke tallet, men tror der må være mange 1000 som har det installeret i dk. Der er alligevel over 5 firmaer som sælger dem og de største har været i gang i over 10 år med en del ansatte. Snakkede med en ansat i et af de mindre firmaer som sagde han alene havde sat 70 op siden marts. altså den slags som ikke skal rilles ind. 
Annonce
Jeg har ikke fået etableret dræn endnu, da det har været svært at finde en kloakmester som har tid og evnerne. Og ja, så har jeg nok lidt svært ved at få mig selv til at betale for at få en til at grave et hul og dække det til igen, så det er gået lidt i stå  
Men efter testen med vandslangen, er jeg ikke i tvivl om at det for mit vedkommende er et problem som skal løses udefra.
Der var også mange, der i sin tid fik sat magneter på på deres vandinstallation for at fjerne kalk. Det virkede ikke, på trods af at der var mange anbefalinger. 

Dem der hopper på limpinden med elektro-osmose, skal huske på at det ikke er anbefalet af Byggeskadefonden, så ved eventuelle skader kan man risikere problemer med forsikringsselskabet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis