Korrosion i varmeinstallation (rustfrit til messing fitting)

Jeg får snart monteret fjernvarme, hvor veksler og rør, til forbrugsvandet, er lavet af rustfrit stål. Efter fjernvarmeenheden føres forbrugsvandet rundt i huset gennem PEX rør, messing fordelerrør og messing fittings.

Får jeg her problemer med korrosion af messing fittings, da de sidder efter den rustfri fjernvarmeveksler? 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du får ikke problemer. Messing fittings til brugsvand skal dog være godkendt til drikkevand. 

Søren O
Søren O skrev den 30-06-2022 22:53:36

Nej du får ikke problemer. Messing fittings til brugsvand skal dog være godkendt til drikkevand. 

 Hej Søren. Messing fittings er godkendte til drikkevand. Jeg syntes bare at når jeg læser om netop denne opsætning (rustfrit rør efterfulgt af messing), så lyder det som om at hele min vvs instalation nærmest vil korrodere væk på ingen tid. 




 

Rustfrit og messing fittings er nul problem, har det her i lejligheden på 23. år. Passer super sammen.
Du har nok læst om jernrør og kobberrør et eller andet sted på det "kloge" internet.

Der kan være problemer med tæring i drikkevands installationer, hvor der bruges rustfri og messing sammen, det kan løses ved at erstatte messing med rødgods.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis