Kældergulv - niveauforskel

Hej

Jeg har et kælderrum på 10 kvm - hvor 3kvm af dem er forhøjet omkring 5-7 centimerer. Jeg er usikker på hvorfor og vil gerne at det hele er i niveau. Jeg er startet med at banke forhøjningen op med en borehammer, hvorefter alt det forhøjede vil være i niveau eller under niveau.

Mit spørgsmål kommer til hvad jeg gør efter. Der vil være nogle steder hvor der vil komme fordybninger fra hammeren som umiddelbart er større end at jeg bare vil bruge flydespartel.

Giver det mening bare at jævne alt gulvet ud således at alt er næsten i vatter, med støbebeton? Og så efterfølgende bruge noget flydespartel til at lægge 5 - 10mm ovenpå så alt er helt ret?

Hvis jeg gør ovenstående - skal jeg så vente 28 dage med at støbebeton størkner før jeg smider flydebeton på?

Tak for hjælpen!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal kældergulvet bruges til siden det ikke er godt nok bare at pudse de områder du har banket i stykker?

Selvbygger med stort S. 
Jamen - det er da et godt spørgsmål - det skal bare være værksted og opbevaring. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er en nedre grænse for hvor tyndt et slidlag du kan få til at binde mod underlaget uden det slipper. Mindre end et par cm er ca den kritiske grænse, under den tykkelse vil en gulvspartel være bedre. Gulvspartel kan afhængig af type udlægges i op til ca 70mm tykkelse.

En jævn gulvspartel i hele toplaget giver også mulighed for epoxygulv, det eneste der måske er bedre i et værksted er glaserede klinker.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også