Kabel til ladestander for elbil.

Har investeret i en elbil og skal have sat en ladestation op, men firmaet der skal montere (med i abonnement) vil ikke arbejde i lokaler hvor der er rockwool. Planen var at kabel skulle føres fra målertavle op på og henover loftet til ladestation, en kabellængder på ca 14m.
Firmaet leverer kabel som jeg selv skal trække - og det skal ligges lovligt, men hvorledes er det? Må det ligge ovenpå isolering, ligesom nogle andre kabler hvor meget skal det fastgøres os. Det er ikke muligt at få et ordentligt svar fra firmaet (firma med adresse i hovedstadsområdet) og i det vestjyske hjælper vi hinanden svaret fra leverandøren af ladestation er -kontakt den lokale installatør men jeg nægter at tro at den lokale gider lave "lorte arbejdet" for at københavnerne kan skumme fløden. 
Hvorledes gør jeg?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du meddeler kjøvenhavnerne, at såfremt det ikke fremgår af betingelserne at arbejde i rum med Rockwool ikke foretages, har de bare at trække kablet over loftet isoleret med Rockwool.
Den lokale elektriker laver trækningen af kablet mod behørig betaling, men den lokale installatør bestilles til arbejdet af det firma, som skal udføre arbejdet. Du har bestilt en installation af laderen. Den komplette installation, går jeg ud fra er med i abonnementet.
Alternativt du får tilsendt en rinelig længde kabel fra installationsfirmaet og trækker det op over isolationen og ned til stedet, hvor laderen skal placeres. Kablet må gerne ligge på isolereingen uden fastgørelse.

fase
Opgaven løst, fik leveret kabel samt en check på 3500 skulle selv trække kabel, det blev gjort på 1,5 time. Ladestander opsat og tilsluttet, mangler kun at VW kan levere en ID4
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis