Påforingslag i loft (nødvendigt?)

I det fremragende erfaringsblad fra Byg-erfa om montering af dampspærre er jeg stødt ind i en ting, der undrer mig. Fra flere fagfolk har jeg fået at vide, at der skal monteres påforingslag i både væg og loft, men i erfaringsbladet bliver det ikke vist i loftet.

Kan nogen her opklare, om det er nødvendigt / vigtigt med påforing i loftet. Jeg undværer gerne for at slippe for at arbejde med beklædningsplader op mod fritliggende rockwool. ;)

/Ib

ikje
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok det er det lille lag isolering som kan være imellem forskalling som du kalder påforings lag.
Det er ikke nødvendig hverken i vægge eller loft, men det øger jo isolerings tykkelsen med de mm som der nu er plads til.
Så man kan sagtens opfylde isolerings krav ved at have den smule isolering mere i det primære lag over/ bag dampspærre. 
Når det specielt er vist ved væggene så tror jeg det hænger sammen med dels at det er nemmere at få til at sidde der på lodrette flader og dels at loftet ofte har plads til mere isolering over dampspærre. 
Men det er nu ikke det store problem heller ved skrå og vandrette flader. Man fastholder bare isolering med tynd ståltråd som klipses fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis