Skal man bare skifte hele det Ifø Cera Toilet, når intet hjælper?

Er meget imod at smide ting ud, men toilettet løber periodisk, når jeg trykker på knappen. (ikke hver gang). Det er næppe pakningerne, for de holder jo tæt, når knappen ellers hopper rigtigt op. Kalk er fjernet m.v.
Bør man bare skifte hele toilettet? Man kan jo købe komplet indmad, men kan ikke finde youtube-videoer til at skifte alt - kun pakninger.

Journalist og gør-det-selv mand med stort nørd-gén. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
14108 4400
Når knappen ellers hopper rigtigt op!
Det er nok der, du skal finde fejlen og få knappen til at hoppe rigtigt op hver gang. At skifte indmaden burde være en smal sag, og har du problemer med det, får du hjælp her. Hjælpen får du ved at tage et billede lo.....et øh toilettet med det øverste låg taget af.

fase
Kurt54
Kurt54
163 2630
Jeg har haft held med  at lukke for vandet - skylle ud og komme kalkopløser i det resterende vand og lade det stå en tid.

Annonce
Næste gang det løber, så løft toppen og check om beholderen er helt fuld(plus lidt) eller helt tom (minus lidt).
Svaret afgør hvor utætheden er (indløb eller udløb).
Spørgeren
Spørgeren
18 8920 Randers NV
Du skriver “når knappen ellers hopper rigtigt op”. Det problem havde jeg også,  indtil jeg gav “knappen og det lige under kanppen noget silicone på spray. Det hjalp og virker endnu.
ev elmand
ev elmand
21894 7480
John Larsen opskrift er helt god for at fine ud af om det er ventil eller tryk knap. 
Er det trykknap så vil smørelse hjælpe og silikone spray er perfekt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
Researcheren
Researcheren Trådstarter
26 4390
Jeg skal lige her fortælle, at det er NEMT at udskifte al indmaden i et toilet, der jo derefter er helt som nyt (dog kan det være, at der er lidt kalk mv., men det fungerer. Jeg bestilte det hele på Lavpris-VVS. Det største problem var at pille cisternen ad, men i Jem og Fix kunne man købe et nøglesæt, som hænger ved VVS-tilbehøret. Med det kunne man løsne skruerne i bunden af cisternen og tage den af. Nøglerne er af plastik og det samme, som bruges til at skrue toiletsæder på (kostede vist 50 kroner). Men da det hele var skilt ad, var det supernemt at sætte det nye i. Så SMID IKKE DET GAMLE TOILET UD. Det er sgu nemt nok. Tak for hjælpen og opbakningen fra alle ovenfor.

Journalist og gør-det-selv mand med stort nørd-gén. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Skylleprogram i vaskemaskine virke ikke
    Hårde hvidevarer (læst 230 gange)
  2. Afløb i stykker?
    Lav-Hus (læst 197 gange)
  3. Fjerne sprinklerfarve
    Lav-Bil (læst 122 gange)
  4. Udskrive billed fra mobiltelefon.
    Lyd & Billede (læst 403 gange)
  5. Få stolpespyd til at vende rigtigt - hvordan?
    Lav-Have (læst 425 gange)
  6. Samling af vindskede
    Lav-Hus (læst 130 gange)
  7. Strømforbrug varmepumpe
    Fyr og opvarmning (læst 456 gange)
  8. Hvorfor bliver halmen snittet under høst..
    Over hækken (læst 528 gange)
  9. Gulvvarme(plader) på eksisterende underlav?
    Lav-Hus (læst 222 gange)
  10. Listebeklædning på skur og vindpap
    Lav-Hus (læst 28761 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis