Anbefaling af gasgrill?

Hvem kan anbefale en gasgrill?
Jeg er på udkig efter noget der kan holde til at stå ude hele året rundt.
Der skal kunne laves mad til 4-6 personer.
Og den skal kunne stege rigeligt varmt, så den går både til bøffer og pølser - og gerne hele stege også.

Hvad skal jeg gå efter?
Er der nogle særlige mærker der er gode?
Weber virker meget kendte, men er i tvivl om jeg betaler lige rigeligt for markedsføringen...
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du ønsker, kan enhver gasgrill med 3 eller flere blus klare.
Kokken har større betydning end fabrikatet af grillen.
GodeVen skrev den 30-06-2022 12:31:44

Det du ønsker, kan enhver gasgrill med 3 eller flere blus klare.
Kokken har større betydning end fabrikatet af grillen.

 Det du skriver er der bare ikke rigtigt noget information i....

Det ville være rart hvis nogen ville dele lidt erfaringer om emnet.
Det er langt fra alle gasgril der kan klare ovenstående. Der er stor forskel på, hvor varme de bliver. Mange gasgriller bliver slet ikke lige så varme som kulgriller - og mange bliver ikke varme nok til at brune en steak rigtigt af. Bevares, de fleste kan stege pølser, koteletter og kyllingespyd, men en oksekødsbøf kræver høj varme. Det kan ikke alle give. Derfor ville jeg ønske lidt erfaringer på området  
Weber Q3200 
Den har vi nu haft i mange år og den ser stort set ud som ny, den er lavet af plast og alu så den kan holde til at stå ude året rundt.
Vi griller også hele året.
Grill arealet er samme som deres kendte kuglegrill på 57 cm
Jeg har tilkøbt en stegeplade i stedet for den ene rist.
Vores trænger nu til en ny brænder da de ruster, men det gør alle gas grills så vidt jeg ved.
kaffemand skrev den 03-07-2022 08:17:50

Weber Q3200 
Den har vi nu haft i mange år og den ser stort set ud som ny, den er lavet af plast og alu så den kan holde til at stå ude året rundt.
Vi griller også hele året.
Grill arealet er samme som deres kendte kuglegrill på 57 cm
Jeg har tilkøbt en stegeplade i stedet for den ene rist.
Vores trænger nu til en ny brænder da de ruster, men det gør alle gas grills så vidt jeg ved.

 

Hvad med rustfri gasgril? Ruster brænderne der eller går i stykker på anden måde?
Hvor mange watt er din grill? Og kan du brune bøffer på den?
LennartBertelsen skrev den 03-07-2022 08:43:33


Hvad med rustfri gasgril? Ruster brænderne der eller går i stykker på anden måde?
Hvor mange watt er din grill? Og kan du brune bøffer på den? 

Jeg ved ikke med watt og ja den kan brune bøffer :)
Jeg ved heller ikke noget om rustfri gasgrill, går ud fra du mener lavet af rustfrit stål?
Vores er rustfri i og med den er lavet af plast/alu.
Annonce
Rustfri stål ruster også over tid, når det brændes af. Det oxiderer pga. Ilden. Men der går meget længe før brænder skal skiftes, og det er ikke pga. vejret, men brugen.

Webers holder i mange år, jeg skal til at skifte brænder i min efter ca. 10års tro tjeneste, og jeg har ikke været næring med brugen.

Som der tidligere er skrevet er selve grillen lavet af aluminium, så den ruster ikke.

Køb evt. en brugt Weber, hvis du først lige vil spore dig ind på det, uden det skal koste det helt vilde.

Elektronikteknikeren
Jeg ved at der ikke var meget information i mit første indlæg. Men da forskellen i de enkelte mærkers evne til at grille er minimal, skal køberen skal have nogle specifikke krav, førend man kan komme med rationelt begrundede anbefalinger. Selv kan jeg ikke bruge anbefalinger fra fanboys til noget.

Den første gasgrill jeg havde var en brugt rustfri Landmann. Den var i meget tyndt materiale, der revnede flere steder. Den døde fordi brænderørene rustede op. Prisen på rustfrit stål er fordoblet det sidste halve år, så der er nok ikke mere materiale i en moderne grill.

Jeg vil undgå at købe amerikansk som fx  Weber. Den told EU satte på amerikanske grill-produkter til modsvar på Trumps handelskrig, er ikke fjernet. Man får mindre grill for pengene ved at købe amerikansk.

Jeg vil ligeledes undgå at købe en brugt grill, da holdbarheden ikke er stor, selv for en i rustfrit stål.
Jeg har en Everdure gasgrill som jeg er meget tilfreds med. Selve kassen er lavet i formstøbt aluminium og virker virkelig gedigen. Resten af grillen er også godt lavet, dog kunne jeg godt havde tænkt mig nogle lidt større og bedre hjul, men det er i småtingsafdelingen. Det er rart at der er to separate brændere så man bedre kan styre varmen og ikke behøver at tænde hele grillen op hvis man kun er to. Vi har også et rotisseri til den med elmotor og selv om jeg kun har brugt det én gang synes jeg det virker ret godt.
Jeg har mellem størrelsen fra Morsø Forbi. Det er en rund grill med to brændere, der er en trykstøbt top og bund med en støbejerns risthttps://www.kitchenlivingdining.com/dk/inspiration/hoejtider/fester/morsoe-forno-medio-gasgrill-dk-200979.html?gclid=CjwKCAjwwo-WBhAMEiwAV4dybZy7E_qPYcn38ZqhqaWd0P8uYNbPrtqiLj6n1-rL0u2of6vUFxyvdxoCAW0QAvD_BwE

Jeg fik min for vel tre år siden til 2100 på tilbud i XLbyg.

Kan klart anbefales.. 

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis