Sælgeransvar - Landbrug

Puha, for pokker, så er vi kommet i problemer.
Vi har for et par år siden købt et landbrug, med en masse lækker skov og udearealer.
Men der er gået skår i glæden. 

Kloakken giver desværre problemer, og efter en kamerainspektion, er det blevet mere klart hvad det skyldtes.
Man har i forbindelse med kloakarbejde i ca. 2004 valgt at lave rørføringen i 110 mm rør - 75 mm rør - 110 mm.
Den går jo ikke, at skifte op og ned i rørstørrelser. 
Når man køber/sælger landbrug har man sælger ansvar, i 10 år.

Er det nogen som har erfaring med, eller viden om hvordan det gribbes bedst an.

Bedste bud fra entreprenøren er det koster ca. 150.000-200.000,- at udbedre fejlene, plus evt. andet bøvl længere inde.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Puha, for pokker, så er vi kommet i problemer. Vi... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan se du kommer fra Randers området som jeg selv gør, jeg har lige fået separat kloakeret, brugte en super god kloakmester/entreprenør det er et en mands firma, så ingen fordyrende led.
Hvis du er interesseret kan jeg sende kontaktoplysninger på han, på en pm

Vi prøver igen, i morgen --
robert8900_5 skrev den 29-06-2022 18:58:40

Jeg har skrevet en mail til ham, det får han lige et par dage til at reagere på. Ellers kører vi forbi hjemme hos både ham og hans ekskone. De ejede huset sammen.
Jeg har sikret mig at vi kan få retshjælp til advokat, hvis han nægter.
Jeg vil bare helst have alt på skrift, så jeg foretrækker klart mail, istedet for opkald, eller fysisk fremmøde. Men det kan blive nødvendigt. Jeg skal bare kunne dokumentere over for forsikringsselskabet, at han har modtaget skrivelsen.

Jamen så er rekommanderet post jo vejen.

Jeg tror stadig jeg ville bede en advokat klare det hvis vi snakker de høje beløb der er nævnt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Så bare lige for at toppe historien, så har sælger selv lavet alt kloak i den renoverede del af huset, som giver problemer. Han har først søgt byggetilladelse i forbindelse med salg af ejendommen 8-12 efter renovering. Han har aldrig indsendt kloaktegninger o lign.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

så står han med et stort problem
du skal forlange at få lavet en kloakerklæring og rettet de fejl der er , han kommer til at betale det hele
Annonce
Ved ikke om det er muligt eller relevant, men kunne du med baggrund i det store tilbud, få låst nogen af sælgers penge, så han når afgørelsen senere går ham imod, ikke blot kan oplyse at han ingen penge har, så kan du måske slappe lidt mere af i tiden der kommer.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Et par billeder af kloak udført anno 2007-8.

En plastic pose kan dække det meste. 

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis