Sælgeransvar - Landbrug

Puha, for pokker, så er vi kommet i problemer.
Vi har for et par år siden købt et landbrug, med en masse lækker skov og udearealer.
Men der er gået skår i glæden. 

Kloakken giver desværre problemer, og efter en kamerainspektion, er det blevet mere klart hvad det skyldtes.
Man har i forbindelse med kloakarbejde i ca. 2004 valgt at lave rørføringen i 110 mm rør - 75 mm rør - 110 mm.
Den går jo ikke, at skifte op og ned i rørstørrelser. 
Når man køber/sælger landbrug har man sælger ansvar, i 10 år.

Er det nogen som har erfaring med, eller viden om hvordan det gribbes bedst an.

Bedste bud fra entreprenøren er det koster ca. 150.000-200.000,- at udbedre fejlene, plus evt. andet bøvl længere inde.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er noget der ikke hænger sammen i det fra entreprenøren , vil han vælte det halve hus og bygge op igen til den pris
hvor på strengen er problemet , 
da det har krævet en kloakmester at lave det , er han erstatningspligt , men det skal gå gennem sælger , 
forholder det sig som du siger , vil du uden problemer vinde den sag

uden at have set det , vil det højest komme til at koste 5-10000
den manøvre har jeg selv brugt et par gange , det kan laves på 1 dag , og minimalt med nye materialer , hvis han ved hvad han laver
bredker skrev den 28-06-2022 21:33:46

da det har krævet en kloakmester at lave det , er han erstatningspligt , men det skal gå gennem sælger ,
forholder det sig som du siger , vil du uden problemer vinde den sag

 Er det ikke i 10 år kloakmesteren er ansvarlig ?

Men mon ikke det er noget hjemmefusk?

Vi prøver igen, i morgen --
Sælger er ikke vendt tilbage med deres holdning. Vi afventer svar fra dem.
Jeg har i aftes snakket med en tidligere kloakmester, han fortalte at kloakmestre har 20 år ansvar på arbejdet.
@bredker Det lyder positivt med de 5-10.000. Jeg er overhovedet inde i hvad det koster. Jeg kan bare høre at man skal grave ind under huset. Nu skrev jeg tidligere under huset, kloakken går igennem soklen. entreprenøren, vil grave under soklen og bryde en del af soklen ned, for at skifte røret. Han kunne se at der var 1-2 meter 75mm rør inde på den anden side af soklen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

det er også måden at gøre det på
kunne være du skulle finde en anden kloakmester , og få en mere rimelig pris af ham
Jeg har haft fat i 3 forskellige, kun en er klar på opgaven. Jeg mener stadig aben ligger ved sælger

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

robert8900_5 skrev den 29-06-2022 18:12:03

Jeg har haft fat i 3 forskellige, kun en er klar på opgaven. Jeg mener stadig aben ligger ved sælger

Lyder som om du måske har været lidt for blød ift. sælger. 

Måske skal du lære ham at stave til advokat, tidsfrist og salær?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har skrevet en mail til ham, det får han lige et par dage til at reagere på. Ellers kører vi forbi hjemme hos både ham og hans ekskone. De ejede huset sammen. 
Jeg har sikret mig at vi kan få retshjælp til advokat, hvis han nægter.
Jeg vil bare helst have alt på skrift, så jeg foretrækker klart mail, istedet for opkald, eller fysisk fremmøde. Men det kan blive nødvendigt. Jeg skal bare kunne dokumentere over for forsikringsselskabet, at han har modtaget skrivelsen.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis