Må en faldstamme godt stå i spænd?

Hej med jer.
Ny boligejer med ti-tommelfingre her. Vi har købt et lille rækkehus uden meget opbevaringsplads. Vi  har købt nogle hylder til at sætte op i vores entré mellem vores vaskesøjle og en faldstamme som går fra toilettet på førstesal. Jeg har selvfølgelig målt forkert, og hylderne er for brede med knap 1 centimer.
Med lidt god vilje vil jeg godt kunne få hylderne til at være der, men det vil betyde at faldstammen kommer til at stå i spænd og at faldstammen vil blive lidt forskudt og derfor ikke være totalt i vater.
Hylderne vi har købt er med laminat og ikke nogen jeg umiddelbart kan eller har værktøjet til at kunne skære til.
Er det et totalt no-go eller vil der ikke ske nogen skade ved at faldstammen står i spænd? 

På forhånd tak
Gustav 

Hej med jer. Ny boligejer med ti-tommelfingre her.... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun er 1 cm der skal væk, er det ikke let med et kopbor. Der er mange muligheder. Hvis den modsatte ende er en væg, kan du blot save en 1 cm af i den ende. Alternativt kan du save eller file ud ved røret.

Du skal lige være sikker på at hylderne er stabile nok til at save i. Hvis man fx saver 1 cm af en Ikea Lack hylde falder den fra hinanden, da den er lavet af pap.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis