Lunke i tagpaptag

Hej
Jeg har en mindre lunke i vores tagpaptag. Den vil jeg gerne udbedre, men hvordan gør jeg det nemmest.
Jeg har erfaring med at brænde pap på. Tagfladen skal efterfølgende bruges til tagterrasse.
Jeg håber at der er en venlig sjæl, som kan give lidt input til fremgangsmåde og materialer.

På forhånd tak.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor og dyb er lunken? Udtrykt i målbar enheder.
Er underlaget krydsfiner eller brædder?
Kan du komme til nede fra?
I så fald ja, kan du højst sandsynlig løfte Krydsfiner/brædder med små trækiler, der hvor lunken er, hvis såfremt Krydsfiner/brædder ikke er skruet fast.

Hvor meget fald har taget?
Hvordan ser tagpappet ud fra oven, via vedhæftet foto?
At begynde at skærer tagpappet "op", omkring lunken, samt lægge nyt, er ikke løsningen. Du får højst sandsynlig en eller flere lunker andet sted. 
Du ved højst sandsynlig heller ikke, om underpappet er brændt mere eller mindre 100% fast.
Hvis du lægger nyt tagpap i lunken, får du højst sandsynlig nye lunker omkring den gamle lunke.

Mit bedste forslag vil, alt andet lige, være at hælde varm flydende asfalt i lunken, i princippet som man gør med flydespartel.
Eller også lade lunke være lunke.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også