Gulvvarme kredse? 1 rum over både terrændæk og kælderdækket…

Hej
Håber at kunne få lidt gode råd her. Jeg har to rum i huset der både ligger på terrændækket og over kælderdækket (som bliver lavet støbt på svalehaleplader) spørgsmålet går på om jeg blot skal lave 2 ekstra kredse (nr 4 og nr 2) på min skitse for at undgå at støbe slangerne sammen hen over terrændæk og kælderdækket.

Tænker det er smartere både så jeg kan gøre det i etaper og fordi de to konstruktioner bevæger sig forskelligt…?? Varmeslangerne kommer til at ligge med ca 1cm højdeforskel på terrændæk og kælderdækket. 

Giver det nogen uønsket kompleksintet med 2 kredse mere. Altså 2 kredsen i køkkenet (nr 5 og nr 4) og 2 kredse i entreen (nr 3 og nr 2). Kan jo nøjes med en rumføler i hvert rum, men ellers er jeg ikke klar over hvor meget mere en kreds indebærer og prisen ca for disse..??

Tak. 



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet indebærer hver kreds jo en ekstra modul i dine fordelersæt, og derved ekstra telestat, ekstra udgang på styring osv.. Desuden så skal der skrues meget ned ved ind justering på de små kredse. 
Når det alligevel er mindre rum så kan du godt lave det som ønsket men alligevel have det i 1 kreds for hvert rum. Du sætter blot en samling på rørene hvor de er på vej til fordeleren. 
Altså f.eks. fremløb til 5 ned i fordeler shunt. retur fra 5 samles med fremløb 4 og så returen fra 4 ned i fordeler shunt. (Samling naturligvis synlig ) 
Så har du "2 kredse" som tager hensyn til den eventuelle bevægelse som du bekriver, Men styringsmæssig er det som 1 kreds. 
Havde det nu været stuen hvor slangelængde kommer på 60-70 m eller mere så ville jeg lave 2 kredse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja. Så i stedet  4 kredse på fordeler shunt har du 2. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis