Hvad hedder sådan en?

Hej

Vi har haft en vvs’er til at montere vores geberit duofix sigma 112 cm indbygningscisterne. Det er dog en smule løst i vægbeslagne. Det rykker få mm frem og tilbage når jeg hiver i det. Jeg opdager nu at der mangler at blive monteret “låseclips”. Jeg har fundet en enkelt i ungernes legoklodser, resten er væk da vi gjorde rent efterfølgende og måske har smidt dem ud. Jeg har været forbi 3 byggemarkeder en vvsforhandler, samt ringet til geberit uden at de har kunne hjælpe. Det er svært at finde noget på nettet da jeg ikke aner hvad sådan en dims hedder. Er der en det kan hjælpe med et navn, og om det er udstyr der kun fås sammen med geberit eller om det er noget der frit kan købes?  Eller må vi købe en ny cisterne, hvilket jeg ikke er meget for, da de sikkert koster under 20kr stykket (forestiller jeg mig da).

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag fat i den vvs der stillede toilettet op, han burde have de clips.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar je_ns

Vi har talt med ham. Udfordringen er at han er uddannet vvs’er men nu pensioneret. Han har ikke sådan nogle. Han kalder dem bare “låseclips”. google er ikke til meget hjælp, ellers er jeg bare ikke god nok til at lede på nettet.
Hvis gevindstængerne er til at få skruet nok ud, til du kan montere 2 almindelige møtrikker, kan de gøre det samme..

Vi prøver igen, i morgen --
Gør som je_ns skriver. Skru to almindelige møtrikker på gevindstangen. Møtrikkerne kan købes i et byggemarked.

fase
Je_ns for pokker et godt bud, tak. Det var lige det der skulle til.

Møtrikkerne havde jeg endda selv. God weekend til jer alle 4, tak for jeres indspark. Min weekend er lige blevet en hel del bedre 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis