Solceller regnskab, afregning fra vindstød


Er på den gamle nettomålerordning og er kommet i tvivl om udbetalingen fra vindstød skal føres som indtægt i opgørelsen til selvangivelsen, eller om det stadigvæk bare er de 60 øre pr. produceret kwh.?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvilken afregningsmetode du valgte da du startede. Vi valgte den skematiske fordi vi synes at økonomien så så fin ud og vi havde ikke tænkt på at politikerne self laver om på det som de lover. Men på den skematiske skal men først betale skat når man har produceret for mere en 2x 7000kr (ægtepar). Så vi angir intet på selvangivelsen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så må du ud og google det er for omfattende for mig at beskrive, men som udgangspunkt så skal der betales skat af det hele fratrukket udgifterne. Søg feks nettomåler ordning solceller skat. Så er det bare at læse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er netop derfor jeg spørger her🙂
Har spurgt Google.  Der må være en der kan svare, der selv laver opgørelsen.
På skat står der jo Citat: Du skal betale skat af hele energiproduktionen fratrukket dine udgifter - både den del, du sælger til elselskabet, og den del, du selv bruger. Så de 40øre er vel bare fra dengang der var et støttebeløb til overproduktion. nu får du jo langt mere for din produktion, men det er bare som jeg forstår det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Ja det er muligt at indtægten fra vindstød skal med i regnskabet, men hvad så med den del af strømmen jeg selv bruger? 
Før blev hele produktionen jo beskattet med 60 øre/ kWh altså både eget forbrug og salg og så var det lille beløb fra salg skattefri.

Kontaktede Skat og fik at vide at indtægten skulle beskattes. Men nu da det er kommet frem at jeg bare gratis har produceret  strøm for energinet og de nu har krævet mit salg overført til deres konto, så skal jeg da i hvert fald ikke til at indtægtsføre det og beskattes af det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis