mur under fodpanel er ødelagt

Hej alle sammen

Jeg har købt en dejlig lejlighed, som trænger til en kærlig hånd. Jeg kan klare det meste selv (kun alt det jeg må selvfølgelig), men kommer lidt til kort når det kommer til murværk. Jeg kan spartle i et væk MEN jeg er simpelthen i tvivl om hvad jeg gør her (se billede). Jeg vil gerne fjerne alle fodpaneler, fuldspartle væggen og sætte nye fodpaneler på (efter der er kommet nyt gulv). Men efter at have fjernet den første lille bid, kan jeg se at "muren" bag ved fodpaneler er ødelagt og "krummer" væk (hammeren er blot for størrelsesforhold). 

Hvad gør jeg? Skal jeg fjerne alt løst og spartle det op igen? Det er planen at hele gulvet skal af og skiftes til sidst, hvis det har nogen betydning. 
Hvad skal jeg spartle med?

Jeg håber at I kan give mig nogle gode råd med på vejen :)

På forhånd MANGE mange tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fat i noget mørtel til at pudse det op med. Det er alt for meget til at det kan spartles.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Perfekt tak! 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det ikke er store områder der skal pudses op, så kan du også bruge Polyfilla's Megafiller, som er ret god til reparationer (ikke at forveksle med den alm. "Polyfilla"). Den er købes færdigblandet og kommer i en 1 liters spand, som i øvrigt kan holde længe, så den er rar at have på lager.
Så slipper du for at brænde inde med en sæk mørtel....

Mvh. AllanE
Jeg ville vente med at indkøbe noget indtil jeg var færdig med at pille ned over det hele, ser ud til at mere puds kunne finde på at følge med, lidt svært at size sit indkøb på forhånd.
Hvis man har værktøjet er mørtel/puds nok billigst og iøvrigt hurtigste mulighed når hullerne er relativt dybe. Hvis man ikke har værktøjet til at pudse med kunne man overveje lyncement først i hullerne og spartle det jævnt dagen efter med alm letspartel.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

God idé at pille det hele ned først, og så vurdere  hvor galt det egentligt står til. 
Tak for hjælpen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også