Hænge billede op på hult-lydende væg

Jeg bor i en københavner-lejlighed, som blev byfornyet i 2005. Jeg vil gerne hænge billeder op på en væg mellem to vinduespartier i min stue. Når jeg banker på væggen er der flere steder hvor det lyder hult, særligt i midten/lodret af væggen. Jeg har forsøgt at bore, men jeg bliver stoppet efter at have boret gennem pudset.

Er der en der har en ide til, hvad der kan være af materiale bagved? Der bør ikke være rør eller ledninger på det stykke, så min tanke er at det måske er metal, men det giver ingen mening for mig - nu er jeg dog heller ikke håndværker :-) tror I der sker noget ved at bore med et metalbor? jeg har ikke boret med slagboremaskine, måske det også var en mulighed? Måske jeg burde anskaffe mig en multidetektor?

// Mikael...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ganske umulig at sige. Det kan sagtens være gipsplader på stålskelet. 
Du kunne jo købe et Tesa justerbart klæbeophæng til billedet. De findes i samtlige byggemarkeder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I mange KBH-lejligheder er indervæggene lavet af træ med puds på. På de vægge skal du bare skrue direkte i væggen uden at bore for og uden rawplugs mv. Jeg tvivler dog på, at ydervæggen er lavet sådan, men det kan jo være at stykket mellem vinduerne er lavet som Erik skriver eller med brædder og puds.

Prøv evt. om en skrue bider sig fast, dér hvor du har boret igennem pudset.

Mvh. AllanE
Mit gæt var ud fra "byfornyet i 2005" 
Men der er mange andre muligheder

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det er store tunge billeder, skal du selvfølgelig vide hvad du gør.

Hvis det er billeder under 1 kg pr styk, ville jeg blot banke nogle stålsøm i væggen. De går i alt fra beton til gipsplader.
Hvis de er hårde at banke i, kan de sagtens klare mere end 1 kg. Hvis de bare smutter ind i væggen, banker du dem i, så de kun stikker en halv centimeter ud. Når du har banket et i, prøver du at rykke i det med to fingre. Sidder det ikke fast
skal du finde en anden løsning.

Stålsøm er typisk blå. Du skal bruge nogle omkring 25-30 mm med hoved.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis