Gulvvarme og baumadæk

Godaften 

Jeg står snart og skal igang med lave gulvvarme i køkken og entré. Ligger ved siden af hinanden og lige under de 2 rum er der kælder under hvor etage adskillelsen er baumadæk. Det er ikke muligt at isolere loft fra kælder pga højden. Men da mit pillefyr står der nede og er dejligt lunt tænker jeg ikke varmetabet er så stort? Jeg havde tænkt på bare at rykke det gamle klik gulv og klinker af og så bare fræse i betondækket. Hva siger fagfolket?

Fortsæt god aften og på forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Baumedækket består af nogle betonribber, som sammen med overbetonen giver dækkets bæreevne. Ved at rille ned i overbetonen, svækker du dækkets trykzone og derved dækkets integritet.


 Certificeret Statiker

På tværs eller langs - du forringer dækkets bæreevne uanset hvordan du riller.

På tværs: du ødelægger bjælkevirkningen i ribberne.
På langs: du ødelægger pladevirkningen imellem ribberne

 Certificeret Statiker

Rummene er ikke kæmpe store som i kan se på billederne. jeg glemte også at nævne at jeg har en stål bjæke der ligger på tværs under entré og køkken. 
Hvad med et vandbåren gulvvarmesystem med lav indbygningshøjde der lægges ovenpå betondækket ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Søren det har jeg også overvejet men det vil give andre problamtiker bla køkken, køleskab, sokkel osv. Jeg skal sikker også have hævet overliggere til dørene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis