Skimmelsvamp?

Hey! 
Vi har indvendig isolerede ydrevægge i noget af vores stue. Jeg havde en stor trænings/pilates-bold i spænd mod væggen og i løbet af 24 timer, var der kommet tydelig skimmelsvamp der hvor bolden ramte væggen. Nu har jeg selvfølgelig fjernet bolden og faktisk tørret det af med en klud med vand. Der er nu gået en uge og det ikke kommet igen.

- Er dette normalt?  
- Er det noget vi skal undersøge nærmere? 

Mvh.,
Rasmus 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der på væggen: Tapet, glasvæv med akrylmaling? Virker den fugtig, når du røre eller trykker på den?

Kan du tage et billede?

Så vidt jeg ved, skal der længere tid (end 24 timer) til, før skimmelsvamp kan nå at udvikle sig så bliver så tydeligt, som du beskriver.


Mvh. AllanE
Hvor ren var den pilatesbold ?
Tænker det måske er mængden af sved og øvrige mikroorganismer, der har hygget sig.
Jeg ville ikke umiddelbart være bekymret for væggen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej 

Mange tak for svarene, og beklager mit sene svar. Umiddelbart er det en dobbeltgipsvæg med filt og alm. maling. Væggen er overhovedet ikke fugtig. Jeg tørrede som sagt væggen af med en fugtig klud, og siden da har der ikke været nogle tegn på skimmel eller andet. Så jeg tænker at i har ret i, at ieg ikke burde være bekymret? :-)

/Rasmus 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også