Service Code for inverter Kostal Piko

Hej LDS,

Hvor kan man skaffe service code til Kostal Piko inverter?
der er nogle skjulte menu som jeg skal komme ind.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan finde ud af, er det kun servicemontøren, der kender servise koden. så du bliver nødt til at henvende dig til forhandleren. Oplysningen har jeg fundet i manualen på side 69.

fase
S. Fabrin skrev den 22-06-2022 22:01:19

Så vidt jeg kan finde ud af, er det kun servicemontøren, der kender servise koden. så du bliver nødt til at henvende dig til forhandleren. Oplysningen har jeg fundet i manualen på side 69.

 Det har jeg også læst i vejledning. Jeg tænker på en kode generator programm:) 

Jeg har snakket med en lokal elektriker som kan hjælpe med det for mindre beløb.
Jeg har fået en brugt og testet inverter (også Kostal) fra Tyskland. Der skal tjekkes landeindstilling og effekten begrænses lidt.

Kan Energinet spore at jeg har monteret anden inveret? Har de overvågning af effekten? Kunstig Intelligence:) Mine solceller har maks effekt på 4800kw og den gamle inverter er 4200w, så de solrige timer den på 4500-4600w pludseligt
Jeg mener ikke at Energinet kan spore, hvilken inverter du har. Den må så vidt ikke være over 5000 W, eller den må ikke sende mere end 5000 W (5kW) ud på nettet.
Med hensyn til koden er det måske en ide, at betale elektrikeren for at lukke op for menuen og samtidig få den skrevet ned. Du har måske også tænkt dig at skifte inverter uden hjælp af elektriker.

fase
jeg tror heller ikke at de kan se at du ændre dit anlæg, men der er i hvert fald ikke tilladt. Så du kan faktisk kun gøre det hvis du gør det selv. Da elektrikeren er forpligtet til at anmelde ændringen til dit net selskab som så anmelder til Energinet.  Du kan selv læse om det her   Link til energinet

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis