Gratis tagtjek - er det noget værd?

Jeg har en lade, jeg gerne vil have solpaneler på. Jeg ved ikke, hvornår taget på den er fra, men der er tale om eternit med asbest, så det må jo være 40+ år gammelt. Der er ikke mig bekendt noget galt med taget, men jeg er lidt tilbageholdende - både pga. alderen og asbesten.

Først og fremmest synes jeg ikke, det er så fedt, at der skal bores huller til de der monteringslister, og hvis jeg så senere skal have ordnet noget på loftet, så skal jeg gå rundt i det støv. Det kan sikkert godt være under bagatelgrænsen, men jeg kan ikke lide det.

Derudover så ved jeg ikke, hvor godt spær og lægter osv. har det deroppe, og jeg ved heller ikke, om det har en opbygning, der vil kunne holde til den ekstra vægt fra solpanelerne. Jeg tror godt, at jeg kan slippe afsted med at putte nye tagplader på en del af laden selv, men det nytter jo ikke noget, hvis træet også trænger til at blive skiftet.

Så er det så, at jeg af og til ser reklamer for tagfirmaer, der laver gratis tagtjek. I har sikkert også set dem. Og det lyder jo til, at de kigger på nærmest alting. Men har nogen her erfaring med at få sådan et? Kan man bruge dem til at få afklaret noget bestemt, som jeg har brug for her, eller er der i virkeligheden tale om, at de kommer og kigger på ens tag kun så de kan vende tilbage med alle de mange ting, de kan gøre for en for penge?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig er "gratis tagtjek" en anledning til at kunne give dig et tilbud på at skifte eller reparere taget. Og det er jo fair nok.

Jeg havde et tagfirma ude og gennemgå vores (flade) tag. Det var mig, der ringede og bad om et besøg, men det svarer nok meget godt til dét nogle kalder "gratis tagtjek". Han gennemgik taget og gav en mundtlig prioriteret rækkefølge på det arbejdet, der skal laves de næste år. Det endte med, at han fik opgaven at lave nogle reparationer med det samme og derudover gav han et tilbud på hele taget.

Det var meget værd for mig, at gå sammen med ham og høre hans vurdering. Så jeg tror bestemt, at du kan bestille et tagtjek og på dagen spørge om specifikke ting og bede dem gå i detaljer med dét.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis