Gulvvarme

Hej Alle
Jeg har et problem med vores gulvvarme, og måske en løsning, som jeg måske kan få en fornuftig sjæl til at kommenterer.

Problem: Vi har let termisk gulvvarme i stue og køkken alrum. Rummet er cirka 70-80 m2, derfor forsynes der af 7 gulvvarmekredse. Samtlige 7 aktuatorer, har hver sin udgang på min Danfoss HC Gulvvarme Master Controller. og kodet til at være i samme rum, men fælles termostat, Danfoss Icon trådløs.  Men den åbne kun en enkelt kreds, og derved er det kun en enkelt zone/kreds der er varme på, i hele rummet, hvilket virker ret uhensigtsmæssigt.

Min Løsning: at lade alle kredse forsyne af en 24V strømforsyning, der bliver tænd af et relæ der får styresignal fra en enkelt udgang fra gulvvarme kontrollen.

Eller findes der andre løsninger??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på du har kodet det rigtigt ind og har du lavet en netværks test efterfølgende ?

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ved andre gulvvarme fabrikater skal man kode hver kanal for sig selv, blot op imod den samme termostat. 
Du kan bruge relæ løsningen som du skitserer og kan måske finde de 24 v i styringen. 
Jeg har ved andre anlæg sat 2 - 3 aktuatorer på samme udgang men ved 7 stk på den samme udgang kan man ikke garantere at det interne relæ kan trække det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Alt er kodet efter kunstens regler, jeg har en mistanke om at styringen er adaptiv og kun åbne en kreds for at "spare". 
Har du også kørt test mode efter du har kodet det ind? 
 Hvis du kører med pwm på masteren og du laver dit setup med en udgang eller kobler flere telestater på en udgang. Så kan systemet ikke finde ud af det med at skabe balance i systemet.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis