Pudsning af sålbænk.

Hej,

Jeg har en gammel garageportsåbning jeg skal have lukket med lodret Superwood. Soklen i åbningen er nu vandret og jeg vil gerne lave den skrå så regnvand kan løbe ud. Jeg havde først planlagt en alu drypnæse, men vil gerne pudse/støbe et skråt lag på den eksisterende for at undgå flere forskellige materialer.
Hvilken blanding skal jeg bruge?
Eller er alu klart at foretrække??
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige lavet det under en terrassedør. Brugte en færdigblandet cementpuds/sokkelpuds (tilsættes vand).

Under vores nyetablerede skydedør satte tømrerne en alu-sålbænk/-liste. Det har dog vist sig, at der er bagfald på, så vandet ikke løbet af. Så det laver jeg om og støber en skrå betonkant i stedet. Jeg gætter på, at det generelt er svært at sikre korrekt fald med alu-lister. Og hvis de hæves for at tvinge et fald, vil man ikke kunne træde på dem, hvis der er tale om en åbning, som i vores tilfælde.

Mvh. AllanE
Beklager det sene svar - det gik ferie i den   

Nej, der er faktisk ikke nogen nuanceforskel hos mig. Det ville der nok være, hvis det var mørtel, fordi farven afhænger af det præcise blandingsforhold af kalk og cement. Men sokkelpudsen er ren sand/cement, så jeg gætter på at det er derfor man rammer samme farve.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis